A kínai prémium márka, a NIO a piaci fejlemények miatt elhalasztja a saját elektromos autói akkumulátorainak gyártását.
A NIO tavaly júniusban szellőztette meg azt a hírt, hogy 2024-ben kezdi meg a saját akkumulátorainak a gyártását és így hosszú távon házon belül fogja majd gyártani az elektromos autók kulcsfontosságú alkatrészeit a kínai elektromos autógyártó. Sajtóértesülések szerint a NIO már a 4680-as formátumú akkucellák, valamint az olcsóbb lítium-mangán-vasfoszfát (LMFP) sorozatgyártását tervezte.
Idén februárban a Reuters is arról számolt be, hogy 40 GWh/év kapacitású, 4680-as cellák gyártására alkalmas üzemet fognak a kínaiak felhúzni Hofej városában.
Most azonban a NIO szóvivője árulta el a 36kr-nek, hogy „az üzleti igények alapján elhalasztottuk az akkumulátorok tömeggyártását. A program az új tömeggyártási ütemtervnek megfelelően, normálisan halad tovább.” Virágnyelven a NIO lassított az akkugyártás tempóján.
Erre talán azért került sor, mert a NIO az utóbbi időben egyre gyengébb eladásokat produkált. Továbbá a magas költségek miatt kicsit halasztaniuk kell az akkugyártás megkezdését. A fenti kínai lap iparági forrásokból úgy tudja, hogy az akkugyártó berendezések rendkívül drágák. 1 GWh akku legyártásához nagyjából 28 millió dollár szükséges, ami a NIO esetében 1,1 milliárd dollárra növelné az akkugyár számlájának a végösszegét.
A NIO január és március között 31 041 járművet szállított le és azóta minden modelljének csökkentette az árát Kínában. Igaz, az idei június jobban nézett ki ugyanis 10 707 elektromos autót adott el. Ennek ellenére a NIO messze elmarad a BYD-től (253 046 NEV) vagy éppen a Teslától (93 680 BEV).