Amikor a kínai NIO fejlesztéseit olvasgatjuk, joggal merülhet fel bennünk, hogy ezek valamit nagyon tudhatnak. Az autóik is kiváló minőséget képviselnek, valamint a legfejlettebb technológiákat vonultatják fel. Azt pedig nem érdemes elfelejteni, hogy a NIO jelenleg az egyetlen márka, akik képesek voltak az akkucserén alapuló elektromos autózást kivitelezni és a mai napig életképes üzleti modellt építeni rá. Nekünk magyaroknak pedig külön büszkeség, hogy az Európába szánt akkucserehálózat épületét és gépészetét Biatorbágyon gyártják.
A következő terület, amit elsőként hódíthat meg a NIO, az a szilárdtest akkumulátorral szerelt elektromos személyautók piaca lehet. Itt sok gyártó küzd az első helyért és egyáltalán azért, hogy legyen ilyen technológiája. Ezek a cellák is a lítiumon alapszanak, számos olyan problémát képesek lesznek kiküszöbölni, ami ma még kellemetlenség lehet az elektromos autósoknak egyes esetekben.
A 2021 januárjában tartott NIO Day rendezvényen a gyártó bemutatott egy 150 kWh kapacitású akkupakkot, amely szilárdtest akkumulátorcellákat tartalmazott, a jelenlegi lítium-ion cellákkal megegyező kialakításban. Akkoriban a vállalat azt ígérte, hogy új akkupakkja 1000 km hatótávolságot tesz lehetővé egyetlen töltéssel. A beszállító a WeLion lesz és a CN EV Post szerint a cellákban szilárd elektrolit, szilícium-grafit kompozitból készült anódanyag és „ultramagas” nikkeltartalmú katód található. A WeLion közlése szerint az újdonságnak számító akkumulátor energiasűrűsége 360 Wh/kg lehet.
Az új NT 2.0-ás padlólemezre épülő NIO ES6 május végi bemutatása során már tudni lehetett, hogy az új SUV lesz az első a három elektromos jármű közül, amely a 150 kWh-s szilárdtest akkupakkot opcióként kínálja majd az ügyfeleknek.
Nemrég a kínai CnEVPost egy érdekességre bukkant az ES6 digitális formátumú kézikönyvében, ami az új, szilárdtest-alapú pakkot említi. Eszerint az új 150 kWh-s szilárdtest-csomag valamivel nehezebb lesz, de cserébe jelentősebb energiasűrűséget prezentál a jelenlegi 100 kWh-s CATL akkupakktól. Ez utóbbi 555 kg, míg a szilárdtest-változat 575 kg. Energiasűrűség szempontjából a CATL pakkja 180 Wh/kg, míg a WeLion újdonsága 44 százalékkal jobb értéket prezentál: 261 Wh/kg.
Nagyobb sűrűsége ellenére a 150 kWh-s csomag hossza, szélessége és magassága megegyezik 100 kWh-s elődjével (2062 mm, 1539 mm és 185,6 mm), ami megkönnyíti a tényleges sorozatgyártást a jövőben.
A NIO szilárdtest-akkumulátorgyártó cége, a WeLion július 1-i sajtóközleményében megosztotta, hogy június 30-án hivatalosan megkezdte a 150 kWh-s csomagok szállítását az elektromos autógyártó számára, és megerősítette, hogy a két vállalat éves megrendelést írt alá