Az elektromos autóknak ma még általában az alábbi két tulajdonságát tekintik a legfontosabbnak: mennyit megy el egyetlen töltéssel, illetve milyen gyorsan lehet feltölteni az autó akkumulátorait. Utóbbi akkor fontos igazán, ha az autóval messzebbre utazunk, mint amennyit egy töltéssel bele tudunk tölteni abba.
Manapság ezt a kérdéskört a folyamatosan emelkedő töltési teljesítménnyel orvosolják, hiszen az akkucellák jelenlegi generációja leginkább ezen a módon tölthető fel gyorsan. Napjainkban a 100, de inkább már a 150 kW-os töltőteljesítmény az alap, a felső-kategóriás elektromos autók esetében pedig a 250-300 kW környéke az átlag. Egy bizonyos teljesítményszint fölé azonban nem érdemes nyugodt szívvel menni, hiszen a villámtöltés, főleg ekkora teljesítményen már elég sok elvárást támaszt a technika szintjén.
Na de akkor merre tovább? Milyen irányban lenne érdemes tovább haladnia a technológiai fejlődésnek? A választ az akkutechnológia fejlesztése adhatja meg és az olyan akkucellák, amiket nem kell nagy teljesítménnyel tölteni, ám mégis percek alatt tele lehetne „tankolni” az elektromos autót.
Az izraeli StoreDot pontosan ezen dolgozik már néhány éve és igen jó eredményeik vannak az 5 perc alatt 100 mérföld (160 km) megtételére elegendő energiát magába szippantó cellák terén.
A StoreDot szerint már 2022-ben eljutottak odáig a tesztekkel, hogy kijelenthetik: 2024-re készen állnak egy olyan akkucella tömeggyártására, amit 5 perc alatt 100 mérföld (160 km) megtételére alkalmas energiamennyiséggel lehet feltölteni. Ez pedig csak a kezdet.
2028-ra már 3 percre tudnák ezt csökkenteni és 2032-re már a 2 perc/100 mérföld (160 km) van becélozva. A technológia 100in5, 100in3 (40 százalékos javulás) és 100in2(további 33 százalékos fejlődés) néven fut a StoreDot berkein belül. 2023 januárban aztán már ott tartott a dolog, hogy az autóipar szereplőinek is adtak ezekből a cellákból, hogy azok tartósan is tesztelhessék.
Úgy látszik, a Tesla kezei közé is kerülhetett ezekből a cellákból, ugyanis az USA Today napilap szerint Elon Musk vállalata igencsak nagy potenciált lát a StoreDot-adta lehetőségekben. Az izraeli székhelyű innovatív akkumulátor tesztelése része a Tesla azon elkötelezettségének, hogy javítsa a töltési élményt és csökkentse ügyfelei töltési idejét. A meg nem nevezett forrás szerint a Tesla ráadásul nem csak egyszerű partnerségi lehetőséget keres, ami talán arra enged következtetni, hogy akár fel is vásárolhatja a komplett izraeli vállalatot Elon Musk vállalata.
A Tesla vezérigazgatója, Elon Musk korábban elárulta, hogy a vállalat továbbra is arra törekszik, hogy több féle akkumulátort biztosítson járművei számára. A vállalat az új akkumulátortechnológia terén is nyitva tartja a lehetőségeit, és a StoreDot extrém gyorsan tölthető (XFC) akkumulátorai minden bizonnyal jelentős áttörést jelentenének, ha életképesnek bizonyulnának ezek a tömeggyártásban.
Nyilvánvaló, hogy ha a Tesla valóban felfvásárolná a StoreDot XFC akkumulátortechnológiáját, akkor szigorú teszteléseket kell végeznie annak biztonsága, megbízhatósága és élettartama értékelése érdekében.