Jelentős frissítés előtt áll a megfizethető Dacia elektromos autó

0

Szinte észre sem vesszük, hogy mennyire rohan az idő. Most épp az elektromos Dacia Spring kapcsán döbbentem le, hogy a 2020 októberi premier óta lassan eltelt három év. Az akkor kicsivel 6 millió forint felett induló Dacia Spring gyorsan népszerű lett, fél év alatt több, mint 10 000 ilyen autóra akartak lecsapni, egy évvel a premier után már 40 000 felett jártak a rendelések.

Az akkor bemutatkozott Dacia Spring egyesíti a márka három fő jellemzőjét: egyszerű, robusztus és elérhető. A lelke a 33 kW teljesítményű elektromotor, amelyhez egy 26,8 kWh-s lítium-ion akkumulátor társul. Ezekkel a Spring hatótávolsága – 125 km/h végsebesség mellett – vegyes használat során eléri a 225 km-t, míg városban a 295 km-t is.

Idén januárig aztán mentek is szépen a Spring dolgai, amikor az idei Brüsszeli Autószalonon a Dacia egy merőben új variánsát mutatta be a Spring elektromos autójának. Méghozzá a Dacia Spring Electric 65 modellt, ami az új villanymotorjával 48 kW teljesítménnyel rabolja el a városban krúzoló elektromos autósok szívét.

A Dacia csak annyit árult el az új modelljéről, hogy a nagyobb nyomaték mellett jobb gyorsulás és hatékonyabb rekuperáció érkezik a Springhez. Az új „Extreme 65” verzió 220 kilométeres hatótávot nyújt vegyes WLTP ciklusban, míg 305 kilométert garantál városi WLTP ciklusban egyetlen feltöltéssel. A belépő szintű „Essential 45” verzió változatlanul megmarad a maga 33 kW teljesítményével.

Akiknek pedig mindenképpen egy teljesen új Spring kell, nos nekik sem kell már sokat várni, ugyanis az angol Autocar magazin szerint 2024-ben egy teljesen újra gondolt kinézetű Spring érkezik Európába. A Dacia dizájnfőnöke, David Durand azt mondta az Autocar magazinnak, hogy a kínai gyártású autóból „hiányzik egy kis modernitás” és „újra kell gondolni, hogy jobban kifejezze napjaink elektromos trendjét”.

Bár ezen kijelentések konkrétan még nem jelentenek egyet azzal, hogy megújulna a Spring, de azért erősen bele lehet látni azt, hogy a 2020 óta eltelt 3 (lassan 4) év után itt az ideje némi modernizálásnak. A mai rohamosan fejlődő iparágakban, mint az elektromos autók fejlesztése, ez is sok időnek számít.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!