Ahol egy ajtó bezárul, ott mindig egy újabb kinyílik, hangzik a klasszikus mondás. Valahogy így gondolhatja a Ford is, ugyanis pletykák szerint jövő héten gyártja le a legnagyobb példányszámban eladott Fiesta modelljének utolsó darabját.
A kompakt klasszikus befejezi életútját, hogy átadja helyét a németországi kölni gyárban a teljesen elektromos Ford Explorer SUV-nak. Ezzel a lépéssel pedig a Ford megindul a teljesen elektromos átállás útján.
A történet nem új keletű, ugyanis a Ford már tavaly bejelentette, hogy belsőégésű modelleket szüntet meg, hogy helyettük teljesen elektromosokat gyártson. Az Autocar legfrissebb cikke szerint ennek első lépése az, hogy az utolsó Fiesta-modell 2023. július 7-én hagyja el a kölni gyárat, így 47 év és nyolc generáció után a Fiesta-korszak véget ér.
Erre a lépésre pedig azután került sor, hogy az amerikai autógyártó bejelentette, hogy 2030-ra teljesen elektromos márkává válik Európában. Az elektromos járművek gyártásának felgyorsítása érdekében 2019-ben partneri kapcsolatot kötött a Volkswagennel a Ford, hogy használhassák a MEB platformot. Így Volkswagen alapokon saját márkás elektromos autóit árulná az amerikai gyártó az európai piacon.
A Ford az első, MEB platformon nyugvó, tisztán elektromos modelljének premierjét márciusban tartotta. Ekkora mutatta be az amerikai óriás a Ford Explorer SUV névre hallgató modelljét. Az ötüléses családi SUV ötvözi az amerikai dizájnt a prémium német mérnöki technológiával, ami egy stílusos, funkcionális, közepes méretű crossovert szült.
A kölni üzem korszerűsítésére mintegy 2 milliárd dollárt költött a Ford és június 12-én nyitotta meg legújabb csúcstechnológiás üzemét, ahol a következő generációs elektromos modelljeit fogja gyártani az amerikai vállalat.
Az autógyártó célja, hogy 2026-ig évente 600 000 tisztán elektromos autót gyártson és adjon el az öreg kontinensen.