A legújabb Tesla gigagyár Mexikóban lesz, ezt már március óta tudjuk, hiszen a vállalat ekkor beszélt először hivatalosan is megerősítve arról, hogy a dél-amerikai országban fogja felépíteni következő gigagyárát. Bár akkor még nem volt szó az átadás időpontjáról, később Tom Zhu, a tesla egyik manager szintjén lévő alkalmazottja beszélt arról, hogy 2024 vége, vagy 2025 eleje lehet a legkorábbi gyártásindítás időpontja a Giga Mexico esetében.
Jelenleg 4 ilyen Gigagyár üzemel a világon: Fremont, Berlin, Texas (Austin) és Sanghaj. Ehhez a csapathoz kapcsolódik most hozzá Mexikó neve is. A helyszín Nuevo León, közel az USA határához.
Az itteni gyárban is egyszerre történne az akkugyártás, illetve az autók összeszerelése, tehát a Tesla a már bevált sémát hozza Mexikóban is. Azonban a pontos kezdés még továbbra is képlékeny és ha lehet hinni a kínai LatePost cikkének, akkor sajnos az utóbbi, vagyis a későbbi gyárindítás lesz a valós kimenetele a dolgoknak, valamikor 2025 elején.
Cserébe az üzem kapacitása már eleve nagyobb számokkal indulna, mint akár csak a márciusi premierkor. Tavasszal 6000 munkahelyről szóltak a hírek, ám a kínai hírportál szerint induláskor már 7000 munkahely várja a mexikói üzem leendő dolgozóit, illetve évi 2 millió autóra tervezett gyártói kapacitás (márciusban még csak évi 1 millióról volt szó). Elon Musk a bejelentéskor 5 milliárd dollárról beszélt, mint a megépítésbe fájó összeg, ám a kínai cikk szerint a Tesla már 9,2 milliárd eurónak megfelelő pénzzel számol. Ha ez valóban így van, akkor már eleve egy brutális méretű gyárral számol a Tesla.
A kínai cikk azon beszállítók beszámolóit idézte meg a téma alapjául, akiket a Tesla választott ki, mint a mexikói üzem beszállítóit. Érdekesség, hogy az egyik ilyen megszólított beszállító szerint már nem az a helyzet, mint néhány éve, már ami a mexikói alapanyagárakat és munkabéreket illeti. Számítások szerint ugyanis ugyanaz a munka és alkatrész Mexikóban nagyjából 15 százalékkal többe kerül, mint Kínában. A kérdés az, hogy a Tesla mit kezd ezzel a költségkülönbséggel, már ami az autói árát illeti.