A Volvo Truck egy göteborgi fuvarozási vállalkozónak adott át egy 74 tonna szerelvényössztömegű elektromos teherautót.
Egyre többen üzemeltetnek elektromos tehergépjárműveket, akár nehézfuvarozási feladatok megoldására. Így tesz például a svédországi Göteborgban a Mattsson Åkeri nevű vállalat is, ahol három nehézkategóriás elektromos Volvo FH modellt állítottak forgalomba napokban.
Az elmúlt hetekben ezen három eszköz egyikét konténerszállítási feladatok során tesztelték Göteborg kikötői negyedében, Arendalban. A próbaüzem egy úgynevezett HCT (High-Capacity Transport – „Nagy kapacitású áruszállítás”) projekt. A Mattsson Åkeri eszközével folytatott tesztben részt vevő, két félpótkocsival ellátott Volvo nyerges szerelvény teljes hossza 32 méter össztömege pedig 74 tonna.
“Szeretnénk bebizonyítani, hogy a tisztán elektromos teherautó a nagyon magas összsúlyú és a magas kihasználtsági arányú fuvarfeladatok során is élhető megoldás lehet. A Mattsson Åkerivel, a Svéd Közlekedési Igazgatósággal és több egyéb partnerrel együtt azon dolgozunk, hogyan tudjuk optimalizálni az elektromos kamion üzemeltetését, beleértve azt is, hogy hogyan tudjuk a lehető leghatékonyabban tölteni a járművet” – magyarázza Lena Larsson, a Volvo Trucks HCT-ért felelős projektmenedzsere.
A tesztben részt vevő modell egy 6×4-es hajtásképletű elektromos Volvo FH, amelyet zöldenergiával töltenek, két darab, egyenként 180 kW kapacitású gyorstöltő segítségével. Ezeket a Mattsson Åkeri telepítette a vállalat arendali telephelyén. A későbbiek során az elektromos kamion Göteborg és az onnan 70 kilométerre található Borås városa között is dolgozni fog.
Az elektromos nehézáru-szállítás egyelőre jól működik, ugyanannyi árut tudunk elszállítani, mint a dízelüzemű kamionokkal” – mondja Jan-Olof Mattsson, a Mattsson Åkeri cég vezérigazgatója. “A teherautó napi 12 órát dolgozik, amely közben egyszer töltik, amikor a sofőr a pihenőidejét tölti. A töltés zöldenergiával történik, így teljesen széndioxid-kibocsátás-mentes a folyamat. Az elektromos eszköz hangtalan működése jobb munkakörnyezetet teremt a járművezető számára is.”
Amióta a Volvo Trucks 2019-ben megkezdte a tisztán elektromos tehergépjárműveinek gyártását, a vállalat közel 5 000 darab elektromos teherautót értékesített a világ 40 országában. Ma a Volvo Trucks kínálja az iparág legszélesebb elektromos termékpalettáját a maga 6 darab, sorozatgyártásban álló modelljével, megoldást nyújtva a városi és városok közötti áruszállítási feladatok széles körére. A Volvo Trucks azt tűzte ki céljául, hogy 2030-ra a világon értékesített Volvo tehergépjárművek fele elektromos legyen.