Brutális mennyiségű pénzt fektet a Hyundai az elektromosításba

0

A Hyundai Csoport a napokban tett bejelentése értelmében még nagyobb fokozatra kapcsol az elektromos modellek fejlesztése és gyártása terén.

Erről a június 20-án tartott ‘2023 CEO Investor Day’ alkalmából beszélt a vállalatcsoport szinte összes vezetője, az általuk felkonferált és bemutatott jövőképnek pedig nevet is adtak: Hyundai Motor Way stratégia. Az elektromos járművek és akkumulátorok fejlesztésére fordított új pénzeszközökkel a Hyundai 2030-ra 2 millióra emeli éves elektromos járművek értékesítési célját és 10% feletti haszonkulcsot céloz meg.

A Hyundai Csoport jelenleg azon autógyártók közé tartozik, akik élen járnak a technológia fejlesztése és terjesztése terén. Elég csak a napjaink egyik legjobb platformjának tartott E-GMP-re gondolnunk, amire olyan remek autók épültek meg, mint az IONIQ 5, vagy éppen a Kia EV6. Ez utóbbi, vagyis a Kia éppen ezzel a modellel tudott kitörni az addigi skatulyából és vált elismert márkává.

A Hyundai Motor Way stratégia lényege, hogy a Csoport jelentős összeget csoportosít a fejlesztési pénzekből az elektromos meghajtás üzletágába. Legyen szó fejlesztésről, vagy éppen gyártásról. Jelenlegi helyzetének bebiztosítása érdekében a dél-koreai autógyártó bejelentette, hogy a következő évtizedben 109,4 billió KRW-t (85 milliárd dollárt) fektet be, ebből 35,9 billió KRW-t (27,8 milliárd dollárt) jut elektromos járművekre. A beruházás elősegíti, hogy a Hyundai elérje új célját, ami az, hogy 2030-ig évente kétmillió elektromos autót adjon el, szemben az eddig tervezett 1,87 millióval. A Hyundai szerint a következő generációs EV-padlólemeze, a gyártási képességei, az akkumulátorfejlesztés és a jövőbeli üzletágak kulcsfontosságúak lesznek céljai elérésében.

Ebből kettőről már most tudni részleteket, ezek a padlólemezről és az akkufejlesztésről szóló hírek. Előbbi esetében az IMA padlólemez lesz a Csoport segítségére, aminek eM variánsára elsőként a Kia EV6 új, teljesítményorientált változata épülhet majd fel.

Az IMA platform a Hyundai, Kia és Genesis márkák 13 új dedikált elektromos modelljének fogja az alapot adni 2030-ig. A Hyundai arra számít, hogy szabványosítani fogja az alkatrészeket az egyes modellek között, a gyártás egyszerűsítése és a költségek csökkentése érdekében. Az új platform és az egyszerűsített gyártás révén a Hyundai 2030-ra 10% feletti jövedelmezőséget tűzött ki elektromos járművei esetében.

A másik megismert terület az akkufejlesztés, ugyanis a Hyundai a következő tíz évben 9,5 billió KRW-t (7,3 milliárd dollárt) fektet be akkumulátorai teljesítményének és versenyképességének javítására. A vállalat azt állítja, hogy az új elektromos járművei NCM és LFP cellákkal készülnek majd már, a hatótávolság növelése és a költségek csökkentése érdekében. Ami a szilárdtest akkumulátorokat illeti, a Hyundai olyan cégekkel működik együtt, mint a Solid Power, hogy biztosítsák az anyagokat és a gyártási folyamattechnológiákat a lítium-fém akkumulátorok fejlesztéséhez.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!