A Toyota készen áll, hogy 2035-től csak 100%-ban elektromos autókat értékesítsen

0

A Toyota esetében sokan kérdezik, hogy vajon a japán óriás mikor kezdi el végre komolyan venni a tisztán elektromos meghajtást. Bár van már 1 egész darab BEV modelljük, az sem sikerült túl jól, erősen megúszás szaga van szegény bZ4X-nek, már csak a neve kapcsán is. Legutóbb a Business Insider egyik cikkírója fájlalta a nyomorúságos DC töltési képességeket, aminek kapcsán még Elon Musk is odaszólt egyet.

Az eddigi hozzáállás leginkább az akkori vezető meglátását tükrözte, aki szerint nem kell siettetni a BEV-modellek megjelenését és gyártását, hiszen az rossz a gazdaságnak és még sok más szereplőnek. Azonban ennek az időszaknak szerencsére vége és az új vezető érkezésével úgy tűnik, a Toyota is végre komolyan veszi majd a BEV-irányvonalat.

Június elején tartotta meg a Toyota azt a műszaki sajtótájékoztatóját ahol számos új technológiával kapcsolatos terveit ismertette a japán gyártó. Itt beszélt elsőként a Toyota a következő generációs elektromos autók akkumulátorairól, az aerodinamikai légellenállás csökkentésében elért fejlesztéseiről melyek elősegítik a vállalat átalakulását és felkészülését az elektromos korszakra. A rendezvényen több Toyota-vezető is felszólalt, akik fejlesztés alatt álló koncepciókkal magyarázták az autógyártó közelgő elektromos járművek technológiai stratégiáját. Mindez talán nem véletlen, ugyanis a részvényesek türelmetlenül hajtanák bele a Toyotát az villamosításba.

Tehát az irány már megvan, innen azonban adja magát a kérdés, vajon Európa tekintetében mikor lesz a Toyota 100 százalékban elektromos modelleket kínáló márka? A kérdés jogos, hiszen kontinensünkön az egyik a legszigorúbb a környezetvédelmi szabályozás és 2035-től (pár kivételtől eltekintve) nem lehet olyan autót venni itt, amiben van belsőégésű motor.

Egy, az Automotive News Europe-nak adott interjúban Matt Harrison beszélt a tervekről, aki a Toyota európai üzletágának egyik vezetője. Szerinte a Toyota nem fog erőlködni az Euro 7 implementálásával, inkább az elektromos meghajtás kerül előtérbe. A vezető szerint az itteni eladásokból a BEV-modellek aránya 2025-ben 15%, 2030-ra 55% lesz, míg 2035-re ez az arány felkúszik majd 100%-ra.

Legyen így, mi szorítunk a Toyotának, hogy valóban teljesíthesse ezt a célkitűzését Európa vonatkozásában.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!