Ha valaki azt mondta 2-3 hónappal ezelőtt, hogy a Tesla NACS szabványa lehet nagy eséllyel először Észak-Amerika, majd onnan tovább terjedve akár más kontinensek vezető töltőszabványa, bizonyára sokan furcsán néztek volna rá. Most pedig nagyon úgy tűnik, hogy Elon Musk vérszemet kapott a Ford és a General Motors csatlakozása kapcsán. Twitteren (ami nála a hivatalos kommunikációs csatornának tekinthető), ugyanis meghívta a Toyotát is, hogy csatlakozzon a NACS bulihoz.
Pedig néhány hónapja már az is kiverte sokaknál a biztosítékot, hogy a Tesla egyáltalán odaengedte a Supercharger oszlopokhoz más gyártók elektromos autóit. Most pedig már ott tart Amerika, hogy a kontinens legnagyobb autógyártói közül kettő is (Ford, GM) bejelentette, hamarosan a Tesla saját NACS töltőcsatlakozójával felszerelve érkeznek majd e-autóik. Hanyagolva az egyre elterjedőben lévő CCS szabvány ottani változatát, a CCS1-et.
A két nagy gyártó után mindenki kíváncsian lesi, ki lesz a következő, mert hogy itt nem áll meg a történet, az biztos. Sokan a Stellantis Csoportot nevezték meg, mint nagy esélyes a csatlakozásra, már csak azért is, mert számos, egykor amerikai kézben lévő márka birtokában vannak jelenleg. Azonban ők egyelőre kivárnak, de mindenképpen figyelik az eseményeket.
Múlt hét szerdán aztán Elon Musk maga ajánlott lehetőséget koalíció csatlakozásához a Toyotának, amikor a Business Insider egyik újságírója a Twitteren fejezte ki nemtetszését a japán gyártó bZ4X e-autó tesztelése kapcsán. A poszt írója szerint fájdalmasan lassú a Toyota tölthetősége, így egy komolyabb utazás csak nagy időveszteséggel hozható le a típussal. Ehhez a poszthoz kommentelt Elon Musk, hogy szeretettel várja őket a NACS-hez csatlakozó autógyártók-alkotta buliba:
Business Insider drove the new Toyota bZ4X EV from New York to Washington DC, and back. The 9 hour drive involved 3 hours of charging. Even at 37%, the bZ4X refused to pull more than 35 kW charging speed.
— Sawyer Merritt (@SawyerMerritt) June 14, 2023
A Model Y would need to charge a total of maybe ~30 mins the entire trip. pic.twitter.com/86F12HTgOX
A fenti poszt szerint a bZ4X csupán 35 kW-al volt képes tölteni, amikor az akkupakk töltöttsége 37 százalékos volt. Ebben a tartományban szokott elérhető lenni a legnagyobb töltési sebesség, így a manapság átlagosnak mondható 100 kW-hoz képest is valóban nyomorúságosnak tűnik a 35 kW-os teljesítmény felvétele. Mindez 2018 körül lehetett volna elfogadható adat. Ez pedig az elmúlt évek elhanyagoltságának köszönhető, mert a Toyota korábbi vezetése nem igazán erőltette a BEV-vonalat, ám az új vezetés megérkezésével talán ez is megváltozik.