Az Ultium padlólemezén térhet vissza az USA egyik legnépszerűbb elektromos autója

0

Az autógyártók sokszor kerülnek abba a helyzetbe, hogy egy általuk már alaposan bejáratott és kedvelt márkanevet egy időre hátra kell hagyniuk. Ennek több oka is lehet, de általában az áll a háttérben, hogy egy jobb utóddal töltik be a keletkezett űrt.

Azonban sokszor dönthet úgy is egy adott márka, hogy nem hagyja veszni azt a sok munkát, amit egy adott típus életben tartására tolt el. A Chevrolet esetében a Bolt márkanév Amerika egyik legszeretettebb és legjobb ár-érték arányú elektromos autóját jelenti, amit nagyon sokan szerettek, ám a márka nemrég annak megszüntetése mellett döntött. Azonban a General Motors vezérigazgatója, Berry Marra lehet, hogy elszólta magát és mégsem szűnik meg a típus.

Nekünk, európai vásárlóknak nem feltétlenül jelenti a Chevrolet Bolt azt, amit egy amerikai vásárlónak. A Chevi Volt PHEV utódjának is tekinthető Bolt esetében azért néhány szürke-importos autó még Magyarországra is eljutott, de az igazi rajongótábor az Államokban van.

A típus vásárlói a Tesla után a legnagyobb tömeget teszik ki az USA-ban és felmérések szerint ezen emberek közel 80 százaléka újra megvenné a Chevy Bolt-ot. A General Motorsnak is jó reklám volt a Bolt, hiszen a típus vásárlóinak majdnem 75 százaléka nem volt korábban GM-vásárló. Éppen ezért is volt fájdalmas ott sokaknak a megszűnés bejelentése áprilisban.

Azonban lehet, hogy mégsem szűnik meg a típus. A GM vezérigazgatója Mary Barra egy podcastban vállalt el egy interjút, melyben érdekes dolgok hangzottak el. Miután a házigazda visszakérdezett Barra azon kijelentésére, hogy miért szüntetik meg a gyártást, ha még ő maga is imádta vezeti:

„Mert ez a második generációs technológiánk. A második generáció és a harmadik generáció, azaz az Ultium közötti különbség az akkumulátorköltségek 40%-os csökkenése. Azonban nem hagyjuk hátra járműveink neveit, amelyek jól ismertek és elismertek az iparban. Az emberek, akik ma Equinoxot vezetnek, látják, mit nyújthatna az Equinox elektromos változata. Azonban a Bolt más, lojalitást és méltányosságot épített fel maga köré. Többet nem mondhatok, mert nem tehetem meg, hogy a jövőbeli terveinket felfedem.”

Nyilván, Barra nem mondhatta el azt, ha van is további terve a GM-nek a Bolttal, ám mi lenne, ha Ultium alapokon térne vissza a nagy előd? Vásárlói bázis biztosan lenne mögötte, persze ha okosan helyezik el a kínálatban az érkező Equinox mellé, mondjuk egy jó árazással és okosan kiosztott paraméterekkel. A lehetőség tehát adott a GM számára, hogy egy bejáratott nevet mondjuk 25 ezer dolláros nyitóárral dobjon piacra, igény biztosan lenne rá, akár itt Európában is, ha újra visszatér a GM hozzánk.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!