A dolgok folyamatosan változnak és igazából sokszor még az olyan egyértelmű célok megfogalmazása is értelmetlen lehet pár évvel később, mint az állam-által elvárt és telepíteni szándékozott töltőállomások telepítése.
Mint ismert, Európában jelenleg Németország az egyik fő központja az elektromos autók terjedésének és nem csak az eladások kapcsán, hanem a kormányzati döntések szintjén is, amik a publikusan elérhető töltők telepítését irányozza elő.
Hazánkban sem ismeretlen az állami szerepvállalás a nyilvános töltőtelepítésekben, az öreg motoros elektromos autósoknak bizonyára ismerősen cseng az e-mobi neve. Az e-mobi is egy állami szervezet volt és saját üzemeltetésű töltőket telepítettek hazánkban (AC és DC oszlopokat egyaránt), ám pár év alatt ezt a szervezetet feloszlatták, a telepített töltőket átvette egy másik szervezet. Németországban is hasonló visszakozás ütötte fel a fej a Bloomberg szerint.
2021-ben a német döntéshozók azt a célt tűzték ki, hogy 2030-ra Németországban 1 millió olyan töltőt kell telepíteni, melyeket egy állami szervezet üzemeltetne, biztosítandó az e-autósok szükségleteit. Ám úgy tűnik, hogy a technológiai fejlődés ezt is felülírhatja. A hírügynökségek az ügyben járatos bennfenteseket idéznek, amelyekből kiderül, hogy a célt már nem erőltetik annyira a kormányon belül. A terveket ismerő egyének a Bloombergnek elmondták, hogy a stratégiaváltás mögött a privát töltési infrastruktúra jelentős növekedése áll. A hírügynökség szerint Németországban jelenleg minden nyilvános töltőállomáson körülbelül tíz privát töltőpont található. A kritikusok korábban azzal érveltek, hogy a 2021-es koalíciós megállapodásban meghatározott egymilliós cél nem veszi figyelembe a technológiai fejlődést, a fogyasztói preferenciák megváltozását és a kihasználatlan nyilvános töltőállomásokba való befektetés kockázatát.
Az ellenzők közül az Energia- és Vízipar Szövetségi Szövetsége (BDEW) 2023 januárjában kiadott közleményében elavultnak találta az egymillió nyilvános töltési pont célját. Az egyesület úgy véli, hogy a töltőállomás-bővítés részletes tervezése nem lehet kormányzati feladat.
A Bloomberg szerint Németországban mintegy 85 000 nyilvános töltőállomás van, és ezek közel egyötöde villámtöltő állomásnak minősül. Ennek ellenére a legtöbb sofőr az otthoni töltést választja és a német sofőrök nincsenek egyedül ezzel. Egy másik, 2020-ban készült tanulmány arra a következtetésre jutott, hogy Németországnak valószínűleg csak 440 000–843 000 nyilvános töltőpontra van szüksége.