A Skoda Enyaq egy kiváló, tisztán elektromos SUV. Veszik is az emberek, ám most a hezitáló vásárlóit akarja megszólítani a Skoda. Ennek érdekében pedig egy frissített kinézetű és felturbózott tudású Enyaq érkezett a piacra, ez lett a Skoda Enyaq Laurin & Klement kiadás.
A Skoda legújabb sajtóanyaga, ami az L&K verzióról szól kiemeli, hogy ezzel teszi teljessé tisztán elektromos SUV-sorozatát. Az új változat maximális rendszerteljesítménye 210 kW, a WLTP hatótávolsága pedig magasabb, akár 570 kilométer is lehet. Emellett új formatervezési jellemzők és a Skoda szerint különösen erős alapfelszereltség jellemzi az újdonságot. Az L&K egyébként a két alapító atya, Václav Laurin és Václav Klement nevei előtt tiszteleg.
Az újdonság hátsókerék és összkerékhajtású változatokban lesz elérhető és minden friss VW-fejlesztést magában hordoz, vagyis többek között az új APP550-es hajtásláncot. Ennek révén a teljesítmény 210 kW, a leadott nyomaték pedig 550 Nm. Ezt a friss fejlesztést a VW Group Components a németországi Kasselben gyártja március közepe óta és a Volkswagen ID.7-ben debütált. Az Enyaq az L&K verzió érkezése előtt 150 kW teljesítményt és 310 Nm nyomatékot produkált.
Az APP550-nek köszönhetően a hátsókerék-meghajtású Enyaq L&K 85 6,7 másodperc alatt tud 0-ról 100 km/h-ra gyorsulni – csaknem két másodperccel gyorsabb, mint az előző hátsókerék-hajtású Enyaq iV 80. Az Enyaq L&K 85x összkerékhajtással 6,6 másodperccel futja meg ugyanezt. A gyártó szerint a végsebesség 180 km/h. A motor nagyobb hatásfokának köszönhetően az újdonság akár 570 kilométert is megtehet egy feltöltéssel (vagy 550 kilométert az összkerékhajtású modellnél). Ráadásul az „optimalizált töltési görbének” köszönhetően az akkumulátor 10-80 százalékos töltési ideje kevesebb, mint 30 perc.
De az újdonságokat nem csak a hajtásláncban lehet majd tetten érni, hanem az utastérben és az autó tudásában is. Ezek egyike az új ME4 járműszoftver, ami immár tartalmaz akkumulátor-előmelegítési funkciót is, amelyet egyébként az összes 2024-es modellévű, más Enyaq-verzióknál is bevezetnek. A funkció manuálisan és automatikusan is aktiválható. Emellett az ME4 szoftverrel ellátott modellek többek között új navigációs térképeket, átstrukturált infotainment menüt, (a Skoda szerint) intuitívabb kezelőmenüt kapnak a jármű klímarendszeréhez, valamint az újratervezésre került a Virtaul Cockpit és HUD is.
A belső térben a vásárlók kétféle kivitel közül választhatnak: az alapfelszereltség a bézs bőrkárpitos L&K Shell, a fekete bőrrel díszített L&K Black pedig felár ellenében kapható. A csak az L&K változatban elérhető szellőző- és masszázsfunkciós első ülések mindkét változatban az alapfelszereltség részét képezik.
Kinézet szempontjából az L&K modellek platina-szürke részleteket hordoznak a lökhárítókon, a diffúzoron és a külső tükrökön. Az alapfelszereltség része a full LED mátrix fényszórók, a full LED hátsó lámpák, a színezett hátsó oldal- és hátsó ablakok, valamint a 20 colos kerekek (a 21 colos könnyűfém keréktárcsák opcionálisak).