Egyre több pletyka lát napvilágot a Nissan LEAF utódjáról

0

A Nissan LEAF jelentősége sajnos napjainkban már nem annyira szemmel látható, hiszen ma már egyre több és modernebb tisztán elektromos modell érhető el a vásárlóknak. Éppen ezért a japánok sem fogják tovább vinni a jelenlegi felállásban a LEAF-et. Azonban akkor adódik a kérdés, hogy mit várhatunk helyette. Sokan élből rávágnák, hogy ott van az Ariya, ám a Nissan ezt sosem a LEAF leváltásának céljából dobta piacra.

A LEAF 2010 óta van velünk, amikor még nagyjából 1 kéz elég volt arra, hogy meg lehessen számolni a tisztán elektromos autókat. Tulajdonképpen így a LEAF volt az első olyan BEV, amit tömeges méretben gyártottak és bárki számára megvehető volt. Az első generációs LEAF 2010 decemberében mutatkozott be Japánban és az Egyesült államokban ZE0/AZE0 kódnéven. Az autó formája összetéveszthetetlenül jellegzetes volt, ami vagy bejött valakinek, vagy nem. A második generáció már kevésbé sikerült megosztóra, ami 2017 októberében mutatkozott be Japánban.

Jelenleg 3 kontinensen készül a LEAF, minden esetben az adott igények kiszolgálása végett: Ázsia – Japán, Amerika – Egyesült Államok és Európa – Anglia. Utóbbi, vagyis az angol sunderlandi üzem esetében sajtónyilatkozat révén biztosan tudni már, hogy 2024 körül leáll itt a LEAF gyártása. De mi lesz a LEAF névvel? Tovább él, vagy a Nissan hagyja sírba szállni? Ha bízunk a folytatásban, akkor jelenleg az alábbi pletykákat összegezhetjük az utód kapcsán:

  • 2026-tól az angliai Sunderlandben is készülhet többek között, nagyjából évi 100 000 darabos volumenben. Az új modell lesz a gyár átállásnak szimbóluma, itt 2028-tól csak elektromos modellek készülnének.
  • CA MF-EV padlólemezre épül, ami a Nissan Ariya és több más Renault-Nissan-Mitsubishi modell alapja. Többek között az új elektromos Renault Megane-é is.
  • Kinézet szempontjából a 2021-ben bemutatott ’Chill-Out” tanulmányautó adná a kiindulási alapot:
  • Az akkucellákat az Envision AESC szállítaná, melyek egy új üzemben készülnének 2024-től. Az üzem kezdeti éves kapacitása 11 GWh lesz, később 30 GWh-ig bővítenék. Az itt készülő „5. generációs” cellák a gyártó szerint akár 30 százalékkal nagyobb energiasűrűségűek lennének, mint a jelenlegi LEAF cellái.
Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!