Késik a Panasonic 4680-as akkumulátora

0

A Tesla 4680-as cellájának gyártása egyelőre nem tudja hozni azt a gyártási volument, amire a Teslának szüksége lenne ahhoz, hogy végre előrukkolhasson a Cybertruckkal, vagy hogy tömegesen gyártsák a Model Y-t ezzel a cellával. A Teslának már ma is rendelkezésre áll egy limitált mennyiség ebből a típusú cellából, ám ez egyelőre nagyon kevés a nagy célok eléréséhez.

Az amerikai autógyártó története során a 4680-as az első olyan cella amit maga fejlesztett ki és részben maga is gyárt. A volumen növelésére irányuló törekvések persze folyamatosak és habár jó úton halad Elon Musk, hogy minél többet tudjanak gyártani belőle, szükség van külsős gyártók bevonására.

A Panasonic a Tesla legrégebbi akkubeszállítója, így az elmúlt években számtalanszor megújították együttműködésüket, nem volt ez másként a 4680-as cella gyártása kapcsán sem. Jelenleg a 4680-as cellák kísérleti gyártását Japánban végzi a Panasonic, melynek sorozatgyártását 2023 tavaszára tervezte beindítani a Panasonic. Tavaly nyáron már működő 4680-asokat tudtak prezentálni a Teslának, tehát joggal gondolhatta mindenki, hogy az idén tavaszra tervezett sorozatgyártás el tud indulni.

Azonban úgy tűnik, hogy ez most késni fog, ugyanis a japán vállalat maga jelentette be, hogy késnek az indulással. Elmondásuk szerint szeretnének egy időtállóbb megoldással előrukkolni, így szerintük megéri akár 1 évet is csúszni. A fejlesztés lényege, hogy a tartósságot és az elérhető energiasűrűséget növeljék a legnagyobb, még tolerálható szintre. Az új kezdődátum a sorozatgyártás indítására 2024 áprilisa, rosszabb esetben szeptembere. Talán ez a döntés is annak a stratégiának a része, amit a Panasonic maga vállalt, miszerint az évtized végére legalább 20 százalékkal hatékonyabb akkucellákat akarnak látni.

A Panasonic a hírek szerint új adalékanyagokkal kísérletezik az elektrolitok tekintetében, hogy magasabb feszültséget érhessen el. A Tesla számára jelenleg gyártott cellák esetében 750 Wh/l-ről körülbelül 900 Wh/l-es értékre változtatná az energiasűrűséget a Pana, valamint ideális esetben a feszültséget is növelnék 4,2 V-ról 4,5 vagy 4,6 V-ra.  A Panasonic munkáján túl egyébként az LG Energy Solution és a Samsung SDI is segíti a Teslát a 4680-assal kapcsolatos céljai elérésében, reméljük minél hatékonyabban.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!