Amikor a ma ismert Volkswagen ID.7 először megjelent a különböző internetes felületeken, akkor nem a ma ismert szedán forma köszönt vissza, hanem egy kombi. A kombi pedig Európában az SUV mellett továbbra is az egyik legnépszerűbb kategória. Ezért is fogadta nagy érdeklődés a hírt 2019 novemberében, miszerint a Volkswagen lehet az első európai gyártó, aki előrukkol egy tisztán elektromos kombival, sok vásárló örömére.
Azóta lassan eltelik a negyedik év és a várva-várt tisztán elektromos kombi sehol sincs, pedig a Volkswagen ID.7 bemutatásakor sokan várták, hogy a Volkswagen felfedi végre ezt a típust is. Azonban a premier során csak a szedán került bemutatásra. Pedig először 2021, majd 2023 volt a kitűzött bemutatkozás dátuma, de továbbra is üres a kombi ID.7 bemutatkozó színpada. Hogy végül mikor mutatkozik be a kombi verzió, egyelőre kétséges, ám bizakodásra adhat okot az alábbi pár kémfotó, amin szinte biztosan az ügyes álcafólia alá bújtatott ID.7 kombi látható.
Biztos adatok persze még nem ismertek, de azért találgatni jó eséllyel lehet, ha az alapnak az ID.7 szedánt vesszük. Méret tekintetben a kombi egy kicsivel hosszabb lehet, mint a szedán, amely 4961 millimétert jelenthet, míg a tengelytáv 2966 mm-t adhat ki. A forma miatt a szedán 0,23-as légellenállási együtthatójához képest a kombi vonatkozó adata némileg több lehet. Ennek fényben, ha az akkupakk ugyanaz lesz, mint a szedán esetében, némileg kevesebb hatótávra számíthatunk.
Ha már technika, nézzük meg újra az ID.7 szedán vonatkozó adatait. A Passat elektromos utódjában két akkukapacitás található meg: nettó 77 és 86 kWh. Itt mutatkozik be először az vadonat új, továbbfejlesztett APP550 jelzésű elektromos hajtáslánc. Azt azonban, hogy mindkét változat 210 kW-os teljesítménnyel is érkezik, a hivatalos közlemény nem erősíti meg kifejezetten – így a 77 kWh-s ID.7 Pro valamivel kevesebb teljesítményt kaphat. Ami a tölthetőséget illeti a kisebb akkuval szerelt modell 170 kW-tal, míg az új 86 kWh-s akkupakk pedig 200 kW-tal tölthető. Továbbá az ID.7 végre megkapja az akkumulátor előkondicionálást, így automatikusan az optimális hőmérsékletre hűti vagy fűti a pakkot a rendszer.