Elkezdődött a BYD akkus Tesla Model Y gyártása Berlinben

0

Tavaly nyáron került először szóba az a lehetőség, hogy a Tesla bizonyos országokban gyártott egyes modelljeibe majd a BYD szállíthatja az akkucellákat, ráadásul nem is akármit, hanem a saját fejlesztésű Blade cellákat. Akkor egy kínai állami médiacsatornán adott interjúban Lian Yubót, a BYD autóipari mérnöki kutatóintézetének ügyvezető elnökét megkérdezték, hogy versenytársnak tekinti-e a Teslát.

„A Tesla egy nagyon sikeres cég, bármi is legyen, a BYD tiszteli és csodálja a Teslát. Jó barátok vagyunk Elon Muskkal és hamarosan akkumulátorokkal is el fogjuk látni őket.”

Majd nem sokkal később a a Sina Tech magazin belsős forrásokra hivatkozva azt írta, hogy már érkeztek is a Blade cellákból a Giga Berlinbe, melyek végül az ott készülő Model Y meghatározott variánsaiba kerülnek majd.

Akkor sokan nagy meglepődéssel olvasták a hírt és azóta valamiért nem is került elő a téma. Ám lassan egy év után ismét itt van, ezúttal a német Teslamag írt elég jól behatárolható infó. A német lap „megbízható forrásokra” hivatkozva azt írta, hogy a Tesla megkezdte a legkedvezőbb árú kivitelnek tartott hátsókerék-hajtású Model Y sorozatgyártását, ráadásul ebben már a strukturális akkupakk van, ami a BYD cellákból épül fel. Bár a cikkben nincs kifejezetten említve, valószínűleg a Blade cellák lesznek az érintettek, hiszen az említett kémia LFP és a cellák formája is a Blade-re enged következtetni.

Ezek a prizmatikus cellák közvetlenül az akkumulátorba vannak beépítve, a menetirányra merőlegesen, így a cellák szerkezetileg is terhelhetők. Ebben pedig már van tapasztalat a BYD-nél is, elég csak a CTP (Cell-to-Pack), vagy a CTC (Cell-to-Chassis) megoldásokra gondoljunk. Előbbit a Dolphin, utóbbit a Seal prezentálja működőképes megoldásként.

Jelenleg nincs információ a tárolhó energia mértékről ezen kivitel esetében, de a Teslamag hivatkozik a Tesla EU-típusjóváhagyási kérelmére 2022 augusztusából. Akkoriban a Tesla egy Model Y-t regisztrált a BYD „szerkezeti” LFP akkumulátormegoldással– 55 kWh kapacitással és 440 kilométeres WLTP hatótávval. Összehasonlításképpen a kínai gyártású, CATL akkumulátorral szerelt Model Y 60 kWh-val és 455 kilométerrel érhető el.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!