Beperelt egy nagy benzinkút-üzemeltetőt a Tesla Németországban

0

Akik figyelemmel kísérik az európai szabályozás alakulását a publikus töltőkkel kapcsolatban, azoknak nem újdonság az a hír, hogy a tervek szerint pár éven belül Európa fő útvonalai mentén legalább 60 kilométerenként kell töltési lehetőséget kialakítani az átutazóban lévő e-autósoknak. Legtöbbször azonban nem olyan egyszerű ez.

A Tesla Supercharger hálózata több okból is ki tudta magának vívni az elismerést. Az még hagyján, hogy rengeteg villámtöltőt jelent a hálózat, de ezek általában kiválóan megtervezett helyekre kerülnek, hogy ténylegesen segítsék az átutazókat. Elméletileg itt találkozna Németország szemszögéből a Tesla SuC hálózata és az EU szabályozása az autópályák melletti töltőtelepítésekről. Azonban ebbe most beleszól egy német benzinkúthálózat.

Furcsa helyzet állt elő tehát a németeknél. Ugyanis a Tesla letelepítené a töltőit, többek között az Autobahn mellé, ám most még hivatalosan nem teheti meg, hiszen amennyiben üzemanyag-utántöltő állomásként akarná regisztrálna a töltőpontjait, nem kapna rá engedély, méghozzá a Tank & Rast nevű benzinkúthálózat miatt. Az egykor állami tulajdonú vállalatot 1998-ban privatizálták, ám a szoros kötelék az állami szervekkel a mai napig megmaradt, aminek eredménye egy monopólium is. Ez kimondja, hogy Németország területén az Autobahn mellett szinte kizárólag a Tank & Rast koncessziója van érvényben, vagyis övék a jog az ilyen jellegű üzleti tevékenységre.

A Tank & Rast nemrég kitalálta, hogy az elektromos autók töltőpontjai is az ő monopóliumuk hatálya alá tartozik, így más nem telepíthet oda ilyesmit, így a Tesla sem. Kevés kivétel kapott eddig engedélyt tőlük töltőtelepítésre, ezek az EnBW, a MER, az Ionity és az E.ON-Innogy.

A Tesla nem kapott engedélyt még hivatalosan és egy ideig nem is fog. Ezért az amerikai vállalat úgy döntött, hogy bíróságra viszi az ügyet, amihez ráadásul a Holland Fastned is csatlakozott. A céljuk az, hogy legálisan telepíthessenek töltőket a német autópályák mentén. A furcsa ügyről a német Focus magazin is írt:

„Csütörtöktől tárgyalja a düsseldorfi regionális bíróság, hogy a szövetségi kormány kiterjeszti-e a Tank & Rast monopóliumát az autópálya-menti töltőállomásokra és a villámtöltésre.

A Tesla és a Fastned azzal érvelnek, hogy nincs ok arra, hogy a Tank & Rast benzinkutak monopóliuma kiterjedjen a töltőállomásokra is, mivel ezek teljesen másról szólnak. A Fastned azt is megjegyezte, hogy ez túl sok hatalmat adna a vállalatnak, mivel így ők döntik el, hogy az autópályák mentén egy adott helyen hol és ki kap lehetőséget töltőállomást létesíteni.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!