Íme a Volkswagen fegyvere a kínai autógyártók ellen Kínában

0

Néhány napja mutatkozott be a Volkswagen Passat utódja, természetesen tisztán elektromos meghajtással és a márka legújabb, legfrissebb technológiával teletűzdelve. A végül ID.7 nevet kapott elektromos szedánban debütált többek között az APP550 néven ismert legújabb hajtáslánc is.

A típus fogadtatása pozitív volt és ha végül megvalósul a sokat emlegetett kombi verzió is, az még jobban megdobhatja majd az eladásokat. Azt hihetnénk, hogy egy időre most leállt a Volkswagnen az újdonságok bemutatásával, de úgy tűnik, hogy nem. Éppen ezért lehet elsőre furcsa a Volkswagen standja a Sanghaj Auto Show-n, ahol az ID.7-re megszólalásig hasonlító autó bukkant fel. Természetesen alaposan felmatricázva. A rendszámtábla helyén pedig az ID.Next feliratot láthatja az érdeklődő.

De mi ez az ID.Next, ha az ID.7 már bemutatkozott? A külföldi autógyártóknak, mint például a Volkswagennek partnerséget (pontosabban inkább vegyesvállalatot) kell létrehozniuk Kínában ahhoz, hogy ott helyben gyárthassanak és értékesíthessenek autókat. A Volkswagennek két vegyesvállalata van Kínában, az egyik a SAIC-cal, a másik a FAW-val. Amikor a Volkswagen egy új modellt tervez bevezetni Kínában, jellemzően mindkét vegyesvállalat gyártja azt. Például a SAIC az ID.4 X-et és az ID.6 X-et (a VW ID.4 és ID.6 változatai Kínában), addig a FAW az ID.4 Crozz és ID.6 Crozz típusokat.

Ezt szem előtt tartva az ID.Next az ID.7 SAIC-Volkswagen változata lesz, míg a FAW az ID.7-et fogja Vizzion néven árusítani. Nem lesz könnyű dolga a típusnak Kínában, hiszen olyan versenytársakkal kell felvennie a harcot, mint a BYD, Tesla, Geely, NIO, vagy éppen az XPeng.

Az ID.7 óriási, 4,96 méter hosszú, tengelytávja pedig 2,97 méter. A teljesen új első és hátsó pedig hozzájárul a jobb légáramláshoz, így az ID.7 légellenállási együtthatója, „körülbelül” 0,23. Az elektromos Passat utódjában mindkét akkumulátorcsomagot az új fejlesztésű hajtásrendszerrel kombinálta a Volkswagen, várhatóan két kapacitással vásárolhatunk majd meg akkupakkokat az autóhoz. Ami a tölthetőséget illeti a kisebb akkuval szerelt modell 170 kW-tal, míg az új 86 kWh-s akkupakk pedig 200 kW-tal tölthető. Továbbá az ID.7 végre megkapja az akkumulátor előkondicionálást, így automatikusan az optimális hőmérsékletre hűti vagy fűti a pakkot a rendszer.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!