Megérkezett a hátsó ablak nélküli elektromos Polestar 4

0

Január elején került először szóba az, hogy a Polestar 4 hamarosan bemutatkozhat. Erre pedig azok az álcázott tesztautók adtak bizonyítékot, amiket Kínában kaptak lencsevégre a szemfülesek. Érdekes módon ezen képek megjelenése előtt szinte semmilyen szóbeszéd nem bukkant fel a Polestar 4 érkezéséről és most pedig (pár hónappal a kémfotók után) a típus premierjéről számolhatunk be.

Megkezdődött a Shanghai Auto Show és ezzel együtt sok újdonság záporozása várható. A sort a Polestar 4 nyitja, ami a gyártó elmondása alapján egy „SUV Coupé”. Az új Polestar 4 lesz a márka eddigi leggyorsabb autója, kétmotoros konfigurációban 400 kW (544 LE) motorteljesítményével 3,8 másodperc alatt képes kivitelezni a 0-100 km/órás gyorsulást.

Egymotoros konfigurációban a teljesítmény felét elveszíti (7,4 másodperces idővel), de cserébe akár 480 kilométeres hatótávot is kihozhatunk a 102 kWh kapacitású akkumulátorból. A Polestar eddig a Volvóval közös platformokon építette meg az autóit, bár a Polestar 4 eltér ettől, és a Geely SEA padlólemezére épül fel. Azonban a Polestar 4 ebben is különleges, vélhetően ez lesz az egyetlen Polestar, ami a SEA-ra épül fel, hiszen az 5-ös modell már a saját fejlesztésű ragasztott alumínium padlólemezen érkezik, amit a márka maga fejlesztett ki az angliai K+F központjában.

A kétmotoros változatnál az autó képes lesz „altatni” az első motort a nagyobb hatékonyság érdekében, de a nagyobb teljesítményért (és a második e-motorért) így is nagyjából a hatótáv 10 százalékát kell beáldozni. A kétmotoros Polestar 4 becsült hatótávja várhatóan 430 kilométer. Minden változat maximum 200 kW DC és 22 kW AC töltési teljesítményt tud hozni, ezekkel az adatokkal pedig az abszolút élbolyban játszik a Polestar 4. Az autó kétirányú V2L képességekkel fog rendelkezni, bár a Polestar még nem osztotta meg, hogy milyen teljesítményt tud kipréselni így magából.

A nevezéktan alapján nem érdemes a méretre tippelni, ugyanis méretben a Polestar 2 és 3 között helyezkedik el a 4-es, ami tulajdonképpen egy D-szegmensű SUV Coupé itt Európában. Konkrétan 4839 mm hossz, 1544 mm magasság és 2139 mm szélesség várja majd a leendő vásárlót. Illetve egy érdekesség, az autónak nincs hátsó ablaka, a tájékozódásban kamerák segítik az elektromos autóvezetőt.

A Polestar többi járművéhez hasonlóan a 4 is a beépített Android Automotive operációs rendszert használja, Google funkciókkal. De természetesen az Apple CarPlay is elérhető lesz. Az autó 2024-től lesz elérhető, semmilyen más infót nem tudni sem az árazásról, sem a konkrét megjelenésekről.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!