Öt akkumulátorcella-gyárat épít Európában a kínai SVOLT

0

Úgy néz ki, hogy egy újabb kínai akkumulátorgyártó gigász fog beállni a sorba, ahol olyan nevek vannak, mint a CATL. A szintén kínai SVOLT akkumulátorgyártó ugyanis egyre nagyobb méretekben játszik és ha minden igaz, akkor legalább öt új akkugyárat terveznek nyitni Európában.

Egyre inkább az a trend az elektromos autók gyártásában, hogy mindegyik kontinens maga fogja elállítani az ottani gyártói kapacitásokhoz szükséges akkumulátorokat. Legyen szó Amerikáról, Ázsiáról, vagy éppen Európáról. Kontinensünkön is egyre több akkumulátorgyár jelenik meg és Németország után hazánk, Magyarország áll jelenleg a második helyen, ha a legyártható akkukapacitást nézzük. Hazánkban már jelen van, vagy hamarosan lesz a CATL, az SK Innovation, a Samsung SDI és talán hamarosan újabb vendéget fogadhatunk az SVOLT személyében.

A Bloomberg írt arról, hogy az SVOLT már szinte biztosan kontinensünkre fog hozni öt új akkugyárat, melyből kettő fog Németországban felépülni. Cikkük alapját az SVOLT európai vezetőjének Kai-Uwe Wollenhaupt-nak a kijelentései adták. Állítólag már folynak tárgyalások a régió autógyártóinak ellátásáról. A jelentés szerint az SVOLT az év közepéig három ügylet megkötését reméli. Összességében a cég legalább 50 gigawattórás termelési kapacitást kíván elérni Európában az évtized végére. Mindez akár egymillió elektromos autó meghajtására is elegendő lenne.

„Az európai akkumulátoripar valóban pörög. Mi pedig még a mostaninál is gyorsabban fejleszthetnénk telephelyeinket, ha több erőforrás állna rendelkezésre, például föld és szakképzett munkaerő” – mondta Wollenhaupt.

A mostani két új német gyáron felül már most is van két folyamatban lévő gyárépítése, vagy éppen kivitelezése, 2020 végén jelentették be ezeket. Jelenleg egyrészt a brandenburgi Lauchhammerben egy meglévő üzem 12 gigawattos létesítménnyé való átalakítása folyik és ott van a 2 milliárd eurós Saar-vidéki gyár. Ám ennek megépítését csak 2027 körül tudja a gyártó megkezdeni, köszönhetően a helyiek tiltakozásainak.

A német lokáción túl további három akkugyár helyszíne még kérdéses, ám a döntéshozók célpontjában benne van Közép-Kelet Európa is. Tehát akár még Magyarországon is megjelenhet egy SVOLT akkumulátorgyár, ahol a nemrég bemutatott „Dragon Armor” fantázianevű cellákat is gyártanák. Ezek hasonlóak a BYD (Blade) és a CATL (Quilin) legújabb generációs akkucelláihoz. Wollenhaupt elmondta, hogy az SVOLT nem híve a megagyáraknak, inkább több, de kisebb gyárban gondolkodnak.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!