Néhány napja írtunk csupán arról, hogy egy újabb kínai autógyártó vette célba Európát, akiknek a nevét mi nem nagyon ismerhettük eddig, de hazájában a felső kategóriában játszik a HiPhi.
A HiPhi termékcsaládot a 2017-ben alapított HH (Human Horizons) hívta életre néhány éve, melynek két típusa is van. Az angol Autocar magazin szerint ezek a modellek Kínában Z és X néven futnak. Utóbbi volt a HiPhi első bemutatott elektromos autója, ami két éve mutatkozott be először és fél év alatt az egyik legkeresettebb lett. Dacára a több, mint 60 000 angol fontnak megfelelő kezdőárának.
A másik üdvöske a HiPhi Z, ami viszonylag friss darab, hiszen tavaly év végén mutatkozott be. Ezeken felül hamarosan jön a harmadik tag, az egyszerűen csak Y-nak hívott elektromos HiPhi autó. Erről eddig az alábbiakat tudni:
- Crossover forma
- 4938 mm hossz,1958 mm szélesség, 1658 mm magasság
- 2950 mm tengelytáv
- 1 (RWD9, illetve 2 (AWD) elektromos motor
- 247 és 371 kW közötti teljesítmény
- 76, vagy 115 kWh akkukapacitás
- Akár 810 km (CLTC) hatótáv
A trióból pedig már ketten meg is kezdték alávetni magukat a német hatóságok honosítási eljárásainak, hogy az öreg kontinensen is megvehető legyen az X és a Z. Az Y-ról egyelőre nincsenek konkrétumok az EU-s érkezést illetően.
A gyártó állítása szerint a HiPhi X sikerrel vette a német TÜV SÜD által támasztott elvárásokat a honosítási folyamatok kapcsán. Ezek vizsgálták az autó akkupakkját és annak menedzsment rendszerét, valamint minden olyan komponenst, amit egy belsőégésű autó kapcsán is meg kell vizsgálni (pl: futómű, fékek, alváz és karosszéria). Az eredmény pedig már meg is van, az X minden vizsgán átment. A gyártó szerint nem állnak meg itt és már folyamatban van a Z hasonló megmérettetése is.
A gyártó terjeszkedési terveiről (köztük Európa is) és az Y-ról további információkat a közelgő Sanghaji Autószalonon tudhatunk majd meg, előbbi kapcsán talán további modellek bejelentése is várható, melyek már a globális piacokra szánt darabok lennének.