2023 első negyedévében a BMW Group jelentős mértékben növelte tisztán elektromos meghajtású modelljei globális értékesítési mennyiségét.
A világszerte eladott 64 647 darab zéró emissziójú újdonság 83,2 százalékos fejlődésnek felel meg. A BMW márka eközben több mint kétszeresére növelte az egy évvel ezelőtti értékesítési teljesítményét: 2023 januárja és márciusa között 55 979 darab tisztán elektromos meghajtású BMW modell talált gazdára, amely 112,3 százalékos növekedést jelent.
„Megnyerő modellpalettánk továbbra is nagy hatással van ügyfeleinkre. Tisztán elektromos meghajtású modelljeinket világszerte kiváltképp intenzív érdeklődés övezi, így az idei esztendő első negyedévében is képesek voltunk fenntartani az elektromos mobilitás terén előirányzott, dinamikus növekedésünket.” – Mondta Pieter Nota, a BMW AG igazgatótanácsának ügyfélélmény, márka és értékesítésért felelős tagja.
A BMW i5 idei bevezetésével a BMW Group mindegyik főbb szegmensében elérhetővé tesz ügyfelei számára legalább egy tisztán elektromos meghajtású modellt, amelynek tükrében a következő évekre intenzív növekedést irányoz elő: 2024 végéig legalább minden ötödik, 2025 végéig minden negyedik, 2026 végéig pedig körülbelül minden harmadik új modelljét tisztán elektromos meghajtással tervezi értékesíteni. A BMW Group meggyőződéssel vallja, hogy a NEUE KLASSE modellgeneráció piaci bevezetése tovább gyorsítja majd az elektromos mobilitás világméretű térnyerését.
Továbbá a MINI világszerte 68 541 darab új autót értékesített 2023 első három hónapjában, amely 9,2 százalékkal marad el az egy évvel ezelőtti teljesítménytől. A tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE iránt továbbra is kimagasló a kereslet. Az értékesítési ügynökökkel dolgozó, direkt értékesítési modell márciusban útnak indított kínai bevezetésének, valamint a stabil előrendeléseknek köszönhetően a MINI bizakodva tekint a második negyedévre. Érkezik a tisztán elektromos meghajtású MINI Cooper SE Cabrio, amelytől a brit prémiummárka újabb értékesítési lendületet remél. A MINI új modellcsaládja két zéró emissziójú újdonság bejelentésével kezdte az idei évet, tovább folytatva felkészülését a márka 2030-ra előirányzott, teljes egészében elektromos átállására.