Európában nyílt meg a Tesla első V4-es Supercharger állomása

0

A Tesla Supercharger V4-ről kiderült, hogy kétszer akkora teljesítményre képes, mint az előző generáció.

A Tesla Supercharger töltőhálózata az egyik (ha jelenleg nem) a legjobb villámtöltőhálózat a világon. Mindig lehet rá számítani, ha az útitervbe bele lehet tenni egy ilyen töltő meglátogatását, nyugodt szívvel indulhat útjára a Teslás és hamarosan bármilyen más elektromos autós is.

A Superchargerek száma folyamatosan fejlődik és szerencsére a tudása is az itt található oszlopoknak. Jelenleg a V3 oszlopok jelentik a csúcsot még a maguk 250 kW maximális töltési teljesítményével. De mivel folyamatos a fejlesztés, a Tesla mérnökei nem ültek a babérjaikon, aminek már kézzelfogható eredménye is van. Megjelent a világ első olyan Supercharger állomása, ahol már a V4 oszlopok találhatók.

A hollandiai Harderwijk SuC állomás kivitelezési munkái csupán bő egy hete kezdődtek (2023. március eleje) és ma már ott tartunk, hogy használni is lehet. Nem tétlenkedtek a kivitelezők, eredetileg 2023 második negyedévére tervezték az átadást.

A CCS csatlakozóval ellátott oszlopokról egyelőre nem sok hivatalos specifikáció van. Az új Supercharger oszlopok lényegesebben magasabbak, mint a megszokott V3-as Superchargerek. Hogy a lényeg, vagyis a töltési teljesítmény hogyan alakul hivatalosan, még nem tudni. A dolgok jelen állása szerint egyelőre maradna a 250 kW, ám az alábbi fotón, mely az egyik oszlop adattábláját mutatja az 1000V és 615A értékek láthatók. Ez akár 600 kW leadását is indikálhatja a közeljövőben a V4-es töltő.

A V4-es Superchargerek fő megkülönböztető jellemzője a magasabb ház és a hosszabb töltőkábel. Ez utóbbi nem véletlenül van így, hiszen a kialakítás célja, hogy így majd más márkájú elektromos autók töltése is megoldható legyen. Ez sok Tesla tulajban aggályokat ébreszt, miszerint nem lesz elég töltő, de Elon Musk pontosan tudja mit és miért csinál, így nem véletlen ez a döntés. A háttérben az a filozófia állhat, hogy a bizonyos töltőpontok megnyitásáért kapott pénzből további töltőpontokat létesít majd a márka és nem mellesleg a vételezett villamos energiáért kifizetett összegekből is marad valamennyi a kasszában. A lényeg tehát, hogy a Tesla tudatosan készül a SuC hálózat megnyitására, amire a V4 oszlop bevezetése a legvalósabb bizonyíték.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!