Kanadában épít akkumulátorgyárat a Volkswagen

0

A német Volkswagen egy újabb jelentős lépést tett annak érdekében, hogy biztosítsa saját akkucella-ellátását, ezúttal az amerikai kontinens tekintetében. A Volkswagen legújabb sajtóanyagja alapján tudhatjuk, hogy hamarosan megépül a 3. akkugyáruk, ezúttal Kanadában.

A VW hírekkel kapcsolatban sokan tudhatják már, hogy a márka az utóbbi években igen erős törekvéseket tett annak érdekében, hogy csökkentse kitettségét a külsős akkugyártók felé. Mint lassan minden nagy autógyártó, a VW is felismerte, hogy az a legbiztosabb forrás az akkucellák ügyében, amit maguk teremtenek meg. Ennek érdekében pedig a Volkswagen már két európai gyárában is készül a jövőre, vagyis hogy saját maga tudjon előállítani akkucellákat.

Az első ilyen európai akkugyárát Salzgitter mellett húzza fel a Volkswagen és már 2019-ben lezajlottak a tesztüzem előkészületei a már régebb óta létező akkucella újrahasznosító és fejlesztőüzem területén. Tavaly nyáron az itt megépülő üzem alapkőletétele is megtörtént. A VW második akkugyára Spanyolországban épül fel, Valencia mellett egy ipari parkban (Parc Sagunt II). Itt egyelőre csak a terület megvásárlásánál tart a projekt. Mindkét gyár a Volkswagen saját leányvállalatának koordinálásban épül meg, ez a PowerCo.

Pár napja pedig kiderült, hogy a Volkswagen hol fogja megépíteni a 3. akkugyárát. Ezúttal kicsit messzebbre kell utaznunk, méghozzá Észak-Amerikába, Kanadába. A már említett PowerCo ugyanis Kanadát szemelte ki magának, hogy megépítse következő akkucellagyárát. Ezzel a gyár belépett a tervezés szakaszába és ha minden jól megy, akkor 2027-ben a gyártás is beindulhat.

Az üzem az Ontario tartományon belül található St. Thomas mellett épül majd fel. Az itteni üzem fogja a Volkswagen igényeit kielégíteni az észak-amerikai kontinensen. Jelenleg az egyetlen VW gyár, amit elektromos autók gyártására dedikáltak, az a chattanoogai üzem. Azonban egyes pletykák már beszélik, hogy a mexikói VW gyárak (Puebla és Silao) sem marad ki az átalakulásból, ezekben az üzemekben elsősorban hajtáslánc komponensek készülhetnek. A VW tehát az amerikai kontinensen is felkészül a jövőre, a komponensgyártás, valamint a készre szerelés mellett így már a szükséges cellák gyártása is megoldott.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!