Az elektromos autók terjedése miatt egyre több vállalat áll derűlátóan a témához és ennek hozományaként egyre merészebb, de reálisan teljesíthető célokat tűznek ki maguknak. Így tett nemrég a német Volkswagen is, akik szerint kínálatukban 2030-ra tízből nyolc eladott járművet már elektromos motor fog hajtani.
Volkswagen-csoport bejelentette, hogy felülvizsgálja a 2030-ra vonatkozó, elektromos járművek értékesítésére vonatkozó célkitűzését Európában. A felülvizsgált cél a csoport 2021-es Accelerate villamosítási stratégiájára épül, és kifejezetten a Volkswagen személygépkocsi-márkájára vonatkozik. A mostani újra definiálást leginkább az tette szükségessé, hogy bár nem volt problémáktól mentes a Csoport elmúlt pár éve (főleg a szoftverrészleg tekintetében), ezek ellenére is kimagasló értékesítési eredmények születnek, köszönhetően az egyre erősödő keresletnek.
Pontosan ez az a keresletnövekedés, amire minden autógyártó várt és ennek következményeként manapság nem lehet annyi e-autót legyártani, amit ne tudnának rögtön eladni az autómárkák, köztük a Volkswagen Csoport is. Ők például a 2022-es év tekintetében meg tudták lépni az 500 000 legyártott és eladott tisztán elektromos autót, már novemberben. Erre az elemzők pedig már egyenesen azt vizionálták, hogy 2024-re a gyártási darabszámok tekintetében a Volkswagen leelőzi a Teslát.
A sikerszéria alapja természetesen az ID. termékcsalád és annak első fecskéje, az ID.3. Ezt a modellt követte végül az ID.4, az ID.5 (és az ID.6 Kínában), végül legutóbb a Transporter T1 szellemi örökösének tartott ID.Buzz furgon csatlakozott a bandához.
Válogatni tehát már most is van miből és akkor még nem is érkezett meg az igazi ász, ami a Passat utódjának is tekinthető ID.7 lesz. A széles kínálati palettának és a viszonylag emberséges szállítási időknek köszönhetően tehát folyamatosan nőnek a vállalat eladási. Thomas Ulbrich, a Volkswagen személygépkocsik új üzletágának vezetője, a közelmúltban osztotta meg a felülvizsgált értékesítési célt az európai elektromos járművek tekintetében. Ez a 2021-es Accelerate stratégiában eredetileg meghatározott 70%-hoz képest egy jelentősebb cél lett: 80%. Természetesen ez csak a Csoport összes márkájának teljesítményével hozható, tehát ide tartoznak az Audi, Seat/Cupra, Skoda eladások is. Szerinte a felülvizsgált, új cél is azt mutatja, hogy a Volkswagen teljes mértékben elkötelezett az elektromos átállás irányába.