A Hyundai Motor szakított a hagyományokkal, és az akkumulátoros elektromos modellből kiindulva fejlesztette ki az új generációs KONA crossovert. Ez a döntés összhangban áll a vállalat 2022 márciusában meghirdetett, felgyorsított villamosítási stratégiájával, amelynek értelmében a Hyundai 2030-ra tizenegy új elektromos gépkocsit hoz forgalomba.
„A KONA Electric az IONIQ modellekkel karöltve kulcsfontosságú szerepet játszik abban, hogy megszilárdítsa a Hyundai vezető pozícióját az elektromos járművek piacán. Az új modell a rendkívül sikeres első generációs KONA Electric nyomdokain folytatja pályafutását. Tervezése és fejlesztése során az a cél lebegett a szemünk előtt, hogy számos kiemelkedő jellemzőjével a szegmens legkiválóbb ajánlata legyen.” – Mondta Jaehoon Chang, a Hyundai Motor Company elnök-vezérigazgatója, majd hozzátette: „A Hyundai nem divatirányzatként tekint az elektromos járművek forradalmára. Meggyőződésünk, hogy fordulópontról beszélünk, nem csak az iparág, de az emberi társadalom szempontjából is. Az elektromos járműveinkhez hasonló, környezetbarát mobilitási megoldások bevezetésével szeretnék felgyorsítani a tiszta mobilitásra való átállást, és elősegíteni az emberiséget szolgáló fejlődést.”
Az újonnan bevezetett funkciók között említést érdemel a 2 x 12,3 colos panoráma kijelző, a Digital Key 2 Touch digitális indítókulcs, a teljes körű vezeték nélküli szoftverfrissítés (OTA), valamint az online navigációs vezetői környezet (Connected Car Navigation Cockpit, ccNC).
A KONA Electric a városi szabadidőjárművek kategóriájának legjobb elektromos hatótávolságát nyújtja: a WLTP norma szerinti, becsült érték 490 kilométer. Emellett olyan, kifejezetten elektromos hajtástechnológiához köthető szolgáltatásokat kínál, mint az első csomagtartó, az aktív légzáró lamellák, a külső és belső járműből-a-fogyasztóra (V2L) elektromos csatlakozó aljzatok, a head-up kijelző (HUD), az i-PEDAL egypedálos vezethetőség, az intelligens fékenergia-visszanyerő rendszer, az elektronikus aktív hangkialakítás (e-ASD) vagy az Öko csomag.
Az előző generációs KONA-hoz képest az új modell minden irányban megnövelt méretekkel és egyedi arányokkal bír. Az elektromos modellvariáns 4355 mm hosszú, 175 mm-rel hosszabb, mint az előző, 2017-ben bemutatott generáció. A tengelytáv 60 mm-rel nőtt, elérve a 2660 mm-t. Az autó 1825 mm széles (+25 mm), és 1575 mm magas (+20 mm.)
Az új KONA közegellenállási együtthatója mindössze 0,27, így a stílusos megjelenés és a kiemelkedően áramvonalas kialakítás nem megy egymás rovására. Az áramvonalas orr- és farrész között plasztikusan kialakított kerékív-toldatok és parametrikus felületeket töltik meg karakterrel a szabadidőjármű karosszériáját.
Az akkumulátor előfűtés jóvoltából télen is biztonságosan töltheti autóját, és maximális hatótávolságot érhet el, míg a töltőfedél fűtési rendszere arról gondoskodik, hogy akár mínusz 30°C-ban is könnyen hozzáférhessen a töltőnyíláshoz. Az éjszakai használatot töltőfedél-megvilágítás teszi kényelmesebbé.
A kétirányú töltés lehetőségét kínáló járműből-a-fogyasztóra (V2L) funkció alkalmas bármilyen elektromos berendezés töltésére vagy működtetésére. Készülékeit az autón belül és azon kívül is csatlakoztathatja a rendszerhez. Az utastérben a hátsó padlókonzolon található, szabványos csatlakozó használható, amennyiben a jármű aktív állapotban van. Ha kívülről csatlakoztatná a parkoló autóra elektromos berendezéseit, hogy azokat a nagyfeszültségű akkumulátorról töltse vagy működtesse, azt egy V2L adapter segítségével teheti meg.
A vadonatúj KONA az online kapcsolódás új szintjét kínálja: a folyamatos vezeték nélküli szoftverfrissítés (OTA) jóvoltából a tulajdonosok gazdaságosabban tarthatják napra készen a jármű fedélzeti szoftvereit, így autójuk mindig legjobb formájában hozza.