Megérkezett a frissítésen átesett Volkswagen ID.3

0

Két és fél évvel a Volkswagen ID.3 piacra dobása után a wolfsburgi autógyártó bemutatta annak a tisztán elektromos modelljének a megújult változatát, amely elhozta a köztudatba az ID. család első példányát.

A Volkswagen sajtónyilatkozata alapján a 2024-es ID.3 komplett frissítést kapott. A legújabb szoftveren túl új kényelmi és segédrendszerekkel gyarapodott az ID.3. Az agresszívebb első lökhárítón kívül apróbb finomhangolásokat kapott az ID.3 kívül, mellyel még feltűnőbb lett a Volkswagen első, tisztán elektromos autója.

Ezek közé tartozik a megújult LED-es fényszórók és a hátsó lámpacsoport új fényjelzései. Továbbá az új aero-optimalizált könnyűfém kerektárcsákon kívül új színek is érkeztek a konfigurátorba, mint például a Park Olivine Green metálszín. Ráadásul a kompakt, tisztán elektromos ferdehátú első motorházteteje hosszabbnak tűnik, mivel a szélvédő alatti fekete csíkot eltávolították.

A Volkswagen ID.3 belső terét is kezelésbe vették a dizájnerek, meghallgatva számos vásárlói javaslatot amit a tervezők meg is valósítottak. Többek között a jobb anyagminőségnek köszönhetően kényelmesebb és barátságosabb lett az ID.3 belső tere. Az ajtópaneleket úgy alakították ki, hogy azok puhább tapintásúak lettek. Az ID.3 belső tere immáron teljesen vegán és nagy arányban találkozhatunk újrahasznosított anyagokkal. Például az ajtókárpitokon és üléshuzatokon használt Artvelours Eco mikroszálas anyag 71 százalékban újrahasznosított műanyag hulladékból készül.

A megújult VW ID.3 a korábbiakhoz hasonlóan két különálló kijelzőt kapott, egy kompakt, 5,3 hüvelykes vezetői kijelzőt, amely a multifunkciós kormányon lévő érintőgombokkal működik. Valamint egy nagyobb, 12 hüvelykes érintőképernyőt, amely vezérli a navigációs rendszert, a telefonfunkciókat, a médiát, a segédrendszereket és járműbeállításokat.

Az infotainment rendszer számos változtatást tartalmaz a menüstruktúrában, például egy áttekinthetőbb informatívabb töltési menüt, amely mostantól a fő kijelző felső szintjén található. Hosszabb utakon például úgy ütemez töltési állomásokat az ID.3, hogy a lehető leggyorsabban el lehessen érni vele az úti célt, az akkumulátor töltöttségi szintjén kívül az aktuális forgalmi információkat és előrejelzéseket is felhasználva.

Ezenkívül a VW úgy döntött, hogy bevezet néhány „igény szerinti funkciót” az ID.3-ba. Más szóval, a szükséges hardver gyárilag telepítve van, de nincs aktiválva. Ezekre később előfizethetünk, vagy akár meg is vehetjük. Az utólag lefoglalható funkciók közé tartozik például a kétzónás automata klíma vagy a navigációs rendszer. A VW ezzel természetesen pénzt akar keresni, de a rugalmasságot is növeli a vásárló számára. Ha például az autót elsősorban egy személy használja ingázó járműként, akkor sem a kétzónás klímaberendezésre, sem a navigációs rendszerre nincs igazán szükség

A megújult ID.3 ugyanazt a villanymotort kapta mint elődje, melynek teljesítménye 150 kilowatt (201 lóerő) és 310 newtonméter. Az 58 és 77 kWh-s akkumulátorcsomagok esetében sem történt változás. A nagyobbik akár 546 kilométeres hatótávolságot tesz lehetővé az ID.3 Pro S-ben, míg a kisebbik 426 kilométeres hatótávolságot kínál az ID.3 Pro esetében. Egyenáramú gyorstöltő állomáson az ID.3 Pro S 77 kWh-s akkumulátora 30 percen belül 5-80 százalékot képes feltölteni 170 kW-tal. Az ID.3 Pro 58 kWh-s csomagjának 35 percre van szüksége, hogy ugyanazt a töltési ciklust teljesítse 120 kW-tal.

A Volkswagen a sajtónyilatkozatában megemlítette, hogy a jövőben kisebb akkumulátort is terveznek az ID.3-hoz, de részleteket nem közölt. Ahogyan azt sem árulta el a VW, hogy mikor kezdi meg a megújult ID.3 kiszállításait Európában. Azonban a korábbi pletykák szerint ez az időpont 2023 negyedik negyedévében fog bekövetkezni.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!