Úgy néz ki, hogy a Giga Berlinben tervezett, házon belüli gyártással készülő 4680-as cellák gyártása nem fog olyan volumenben megvalósulni, amivel eredetileg tervezett a Tesla. Pedig igény az lenne rá.
Leginkább az itt készülő Model Y-ok kapták volna meg a szintén berlini gyártású akkucellákat. Azonban úgy tűnik, az amerikai 7500 dolláros vásárlási támogatás keresztül húzta az ilyen irányú terveket.
Jelenleg az Egyesült Államokban úgy áll a helyzet, hogy aki új, tisztán elektromos autót vásárolna, annak az állam ad 7500 dollárt a vételárba, egyfajta állami támogatásként aposztrofálva a juttatást. Ez jól hangzik, de mint minden támogatásnak, ennek is feltételei vannak. Az egyik legfontosabb az, hogy csak akkor jár ez a 7500 dollár, ha a támogatandó autóban lévő akkucellák Észak-Amerikában gyártottként kerülnek be a járműbe. Ez értelemszerűen azt jelenti, hogy a Teslának a dolgok jelen állása szerint nagyobb figyelmet és így erőforrást kell biztosítania a Giga Texas számára.
A 4680-as cella a Tesla 2020-es nagy dobása volt. A szeptemberi Battery Day rendezvényen mutatta be Elon Musk az új, hengeres kialakítású cellát. Ennek segítségével akár 16 százalékos hatótáv növekedés is elérhető, nagyjából 14 százalékkal olcsóbban előállítva. A 4680-as akkut egyrészt házon belül akarja gyártani a Tesla, másrészt pedig számos partneren keresztül. Mint a Panasonic, az LG Energy Solution, vagy éppen a Samsung.
A házon belüli gyártást fogja a hírek szerint megvariálni a Tesla, a Giga Berlinbe tervezett kapacitás rovására. Jelenleg Fremontban van a pilot gyártósor és a tervek szerint a véglegesnek szánt gyártósorok a Giga Texas és Giga Berlin üzemeibe kerülnek. Erről a brandenburgi gazdasági miniszter is beszélt, így elég biztos, hogy a gyártói kapacitások jelentős részét a Giga Texas veszi át, az amerikai adókedvezmények miatt. Az itt készülő 4680-as cellák a Model Y-ba és az idén érkező Cybertruck gyomrába kerülnek majd, a strukturális akkupakk formájában.
A strukturális kialakítás lényege, hogy az új, 4680-as cellákat méhkas jellegű elrendezésben egymáshoz ragasztják, majd az egészet könnyített acéllemezek közé teszik, beleépítve a hűtőrendszert is. Ez a „szendvics” kerül ezután közvetlenül az autó alvázában kialakított helyre, ezzel is növelve annak merevségét. Nem beszélve a tömegen és a térfogaton megspórolható számokról.