Tesla ára csökkenti az elektromos járművekbe vetett bizalmat: rontják az ügyfelek járműveik értékébe vetett bizalmát.
Az elektromos autó is egy termék, aminek van egy ára. Ez márkánkként és tudás függvényében változhat, ám hosszú távon ennek is lefelé megy az ára, hiába is akar ez ellen bárki küzdeni. A Renault Csoport elnöke, Luca de Meo szerint a Tesla esetében bekövetkezett áresés nem feltétlenül szerencsés üzenet.
A Tesla igen komoly mértékben vágta meg a Model 3 és Y esetében az alapárat a múlt hónapban, ami típustól és felszereltségtől függően 1 és 5 millió Forint közötti megtakarítást eredményezett. Ezt persze sokan rossz szemmel nézték azok közül, akik előtte nem olyan régen vettek autót a Teslától, még a drágább áron. Természetesen az ő szempontjaikat is meg lehet érteni, de semmilyen fogyasztási eszközt nem érdemes úgy megvenni, hogy az majd jól megtartja az értékét. A technikai fejlődés nem erről szól, hiszen már 1 év alatt is jó esetben rengeteg fejlődésen átesett terméket lehet venni, közel ugyanazért a pénzért.
A Financial Times hasábjain lehozott Luca de Meo riport szerint mégis rosszul tette a Tesla, hogy egyik napról a másikra ilyen jelentősen megvágta az árait. A Renault igazgatója véleménye alapján ennek rossz üzenete van az értéktartás szempontjából, hiszen azt érezteti a tulajdonosokkal, hogy az általuk vásárolt elektromos autó igen gyorsan veszít az értékéből.
Ezután kifejtette, hogy vállalata nem fog beszállni az árversenybe, erre ne is számítson senki. Ezzel mostani és leendő vásárlóit akarta megnyugtatni az igazgató, hiszen szerinte nem kell attól tartania egyetlen vásárlójuknak sem, hogy az általuk vásárolt autók értéke rövid idő alatt drasztikusan lecsökkenne. Az igény persze érthető, de vélhetően senki nem panaszkodott például a Mégane E-Tech magyar vásárlói közül, amikor nagyjából 3 hónap alatt ment fel az alapár 15 millióról közel 19 millióra.
Luca De Meo egyébként azután beszélt erről, hogy kijöttek a Renault értékesítési számai a nyilvánosság elé. 2022-ben közel megduplázhatta nyereségét a francia márka és a készpénzállománya is rekordmagasságokba szökött fel (közel 3 milliárd euró). Tavaly 37 313 darab Zoe és nagyjából 33 ezer Mégane E-tech Electric talált gazdára Európában, míg a Dacia Spring 48 948 darabos eladást hozott össze.