Az egyik legígéretesebb izraeli akkumulátor startup vállalat, a StoreDot újra jelentkezett akkucelláival. Ezúttal már több külsős, tőlük független autóipari beszállító vállalat vizsgálja a villámgyorsan (pár perc alatt) feltölthető akkucellájukat. Az első eredmények pedig megerősíteni látszanak a StoreDot ígéretét.
Baráti beszélgetésekben gyakran hangzik el a végső, mindenre kiterjedő lezárás a belsőégésű motorral szerelt autók pártolóitól: „én 5 perc alatt telerakom a tankot és megyek a következő 1000 km-re megállás nélkül”. A dolgot persze rögtön lehetne árnyalni sok mindennel, elég csak a benzinársapka eltörlése előtti időszakot megnézni, amikor valóban Mad Max módjára kellett a kutakon kergetni a benzint. A lényeg az, hogy tisztán elektromos autósként ma még azért valóban messze vagyunk a fenti állítás lényegétől, vagyis attól, hogy pár perc alatt tele akkupakkal indulhassunk tovább.
Ezen fog várhatóan a StoreDot akkucellája változtatni, hiszen ígéretük nem kevesebb, mint egy olyan akkucella előállítása, melyet 5 perc alatt fel lehet tölteni 160 km (100 mérföld) megtételére elegendő energiával. Mindezt nagy energiasűrűség mellett és még az olyan külső környezeti tényezők, mint a hőmérséklet sem szólnak majd bele a cella működésébe. A termékük működését legutóbb tavaly májusban prezentálták a nagyközönségnek a Youtube-on, ami persze így még közel sem tekinthető hivatalosan jóváhagyottnak.
Ezt fogja most megugrani hamarosan a StoreDot. Ugyanis a Green Car Congress publikációja szerint már több, mint 15 olyan autóipari beszállító kapta meg tesztelésre a szóban forgó cellát tartós tesztelésre, akik jelentős szerepet játszanak az e-autók előállításában a saját termékeikkel. Ezek a vállalatok vezető helyet foglalnak el Európában, Ázsiában és az Egyesült Államokban ezen a területen, így ha ők is elismerik az XFC cellák képességeit, azt már mindenkinek el kell fogadnia. A korai tesztek pedig már meg is erősítették, hogy az akkumulátorok valóban mindössze öt perc alatt elegendő energiát tudnak fogadni a 160 kilométeres (100 mérföldes) hatótávolság eléréséhez.
Jól haladunk tehát afelé, hogy e-autó tulajdonosként hamarosan mi is tudjunk egy velős választ adni a cikk elején elhangzó érvelésre, ráadásul az eleve zsákos kiállítású XFC cellákról azt is állítja a StoreDot, hogy kibírnak közel 1000 ultragyors villámtöltést degradáció nélkül, valamint szintén külsős tesztek már meg is erősítették a 300 Wh/kg energiasűrűséget.