Az eddig csak rejtőzködő Audi Activesphere a gyártó ígérete szerint valóban felfedte magát 2023 elején és kívül-belül megcsodálhatjuk a tervezők munkáját. A technikai adatok szintjén még jelenleg be kell érnünk pár dologgal.
Tavaly augusztusban örülhettek először az Audi Sphere koncepcióautók kedvelői a négyes fogat legújabb bejelentett tagjának, hiszen a Skysphere, Grandsphere és Urbansphere után akkor került szóba először az aktívabb, szabadidős tevékenységeket űző vásárlókat célzó Sphere-kivitel, az Activesphere.
Az ígéretét pedig tartotta is az Audi, hiszen január 26-án megérkezett a hivatalos sajtóanyag az egyelőre még csak tanulmányautóként létező járműről. Azoknak, akik most hallanak először a Sphere-szériáról, azoknak Oliver Hoffmann szavait idézem, aki a technikai fejlesztők egyik vezetője a márkánál:
„A Sphere koncepciójárművek megmutatják a jövő prémium mobilitásáról alkotott elképzelésünket. Paradigmaváltást tervezünk, különösen a jövőbeli Audi modelljeink utasterével kapcsolatban. A belső tér egyre inkább olyan hellyé válik, ahol az utasok otthon érzik magukat és ugyanakkor kapcsolódhatnak a külvilághoz.”
Ehhez a teljesen újra gondolt járműtervezéshez illik majd kiválóan az Activesphere is, aminek külsejéről annyit tudni, hogy 4,98 méter magas, 2,07 méter széles és 1,6 méter magas. Mivel ez is egy ízig-vérig tisztán elektromos autó, a tengelytáv meglepően hatalmasra sikerült mai szemmel: 2,97 méter. Az első és hátsó kerek túlnyúlása is hozza az e-autókra jellemző kinézetet.
A tervezők gondoltak az Activesphere vásárlóinak egyik legnagyobb elvárására, ami az autó pakolhatóságát veszi célba. A csomagtartó igen ötletes megoldásokat kapott, melyek segítségével még akár kerékpártokat is pakolhatunk az autóba úgy, hogy a hátsó üvegfal lenyílik és a biciklik félig az autóban kapnak helyet. De hasonlóan ötletes megoldást találunk a sílécek szállítására.
A Sphere-sorozat negyedik tagja is hozza az elvártat az ajtók tekintetében is, hiszen itt is megjelenik az eddigi összes ilyen koncepción látható, B-oszlop nélküli oldalsó ajtópár. Ezeken keresztül juthatunk be az autó utasterébe, amit az alábbi képeken lehet látni jobban:
Az autó technikai jellemzőiből eddig a padlólemez (PPE – Premium Platform Electric), a hatótáv (600 km) és a 800 V-os rendszerfeszültség az ismert. A mindkét tengelyere beköltöző e-motorok együttes teljesítménye 325 kW (720 Nm).