A Hyundai 2023-tól, azaz mától leállítja a belsőégésű motorral szerelt járműveinek értékesítését Norvégiában, ideértve a plug-in hibrid modelleket is.
Norvégia egy ideje vezető szerepet tölt be a járművek villamosításában, jóval megelőzte a világ többi részét ami az elektromos autók piaci részesedését illeti. Manapság már szinte az összes autó külső áramforrásról tölthető, a belsőégésű járművek pedig csak néhány százalékot birtokolnak a járműpiacból. A hagyományosnak mondható autók számának csökkenése olyan drasztikus ütemben zajlik, hogy a 2025-ös belsőégésű autók értékesítésének a tiltása már jóval előbb megtörténhet Norvégiában. Igaz, hogy még érkeznek belsőégésű autók az országba, de ezek mennyisége rendkívül csekély.
2021-ben Norvégiában az eladott autók 64,5%-a teljesen elektromos volt, ami 10%-kal több, mint 2020-ban. 2022-ben pedig még tovább nőtt ez a szám, de egyelőre még pontos adatokat nem tudunk. Az viszont sejthető, hogy a tisztán elektromos autók piaci részesedése meghaladhatja a 80%-ot, míg a PHEV-eké körülbelül 10% és a belsőégésű járműveké pedig 4-5% közé tehető. Mindenesetre figyelemreméltó, hogy a PHEV piaci részesedése 2022-ben jelentősen csökkent a 2021-es évhez képest, miközben a nem tölthető autók stabilan tartják az egyszámjegyű eredményt.
A Hyundai már 2020-ban leállította a csak belsőégésű autók értékesítését Norvégiában, azonban rájött, hogy a PHEV modelleket sem éri meg árulni. Éppen ezért 2023 első munkanapjától, azaz mától csak tisztán elektromos modelleket árul. Thomas Rosvold, a Hyundai Norway ügyvezető igazgatója így nyilatkozott:
„Rendkívül bízunk a modellportfoliónkban és most, hogy a piacra dobtuk a vadonatúj IONIQ 6-ot, eljött az idő, hogy kizárólag tisztán elektromos autókat áruljunk a norvég piacon. Az IONIQ 5 és a Kona Electric már régóta a legnépszerűbb autók közé tartozik a piacon és biztosak vagyunk benne, hogy a tisztán elektromos autóink további sikereket érnek el a jövőben.”
Hogy egy kicsit részletezzük, a külső áramforrásról tölthető Hyundai hibrid modellek eladásainak a 7%-át tették ki 2022-ban, míg a tisztán elektromos autók több, mint 90%-ot érték el.
Norvégia az első piac, ahol a Hyundai kizárólag elektromos autókat árul. Habár nem a Hyundai az első vállalat aki így gondolkodik, ugyanis a Volvo is úgy gondolja, hogy 2023-tól csak BEV és PHEV modelleket fog árulni a norvég piacon. Míg a Volkswagen 2024-től tér át csak a tisztán elektromos hajtásra Norvégiában.