Házon belül fejlesztett villanymotorral erősít a Rivian

0

A Rivian ismét megváltoztatja az R1T és R1S elektromos modelljeinek konfigurációs beállításait.

Egy Twitter bejegyzésben a Rivian ismertette, hogy hamarosan a standard kétmotoros AWD rendszer mellett egy továbbfejlesztett kétmotoros AWD rendszerrel is leadhatják a vásárlók a pickupra vagy az SUV-ra a rendelést. Míg a standard változat 600 lóerőt és 4,5 másodperces sprintidőt kínál, addig a továbbfejlesztett változat 700 lóerőre és 3,5 másodperces sprintre képest. A Quad-Motor AWD rendszer továbbra is a kínálatban marad, de csak akkor lehet a négymotoros hajtást választani, ha a Large Pack akkumulátorral vásárolnánk meg a Rivian járművünket.

A lenti videóban a Rivian mérnöke érdekességként megemlíti, hogy a Dual-Motor összkerékhajtás rendszer mindkét változatát házon belül fejlesztette a Rivian, szemben a Bosch által szállított Quad-Motor villanymotorjával. A házon belül fejlesztett villanymotor mindhárom fő alkatrésze – motor, inverter és a sebességváltó – egy közös öntvényben van elhelyezve, így az előállítási költsége is alacsonyabb.

Összességében az R1T és az R1S három motoropcióval lesz elérhető, így a teljesítményük a 600 lóerőtől a 800 lóerőig nyúlik. Egyelőre a házon belül fejlesztett Dual-Motor AWD rendszer ára nem ismert, de ha hihetünk a pletykáknak akkor már nem kell sokat várni a pontos árra.

Jelenleg egy alapt R1T a standard Dual-Motor AWD rendszerrel és a normál akkucsomaggal 73 000 dollárról indul, míg egy R1S ugyanilyen konfigurációban 78 000 dollárt kóstál. Több mint valószínű, hogy a továbbfejlesztett Dual-Motor változat némi felárral lesz megvásárolható.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!