A NIO 2018-ban mutatta be első, teljesen elektromos autóját az ES8-at, a napokban pedig a kínai e-autógyártó legyártotta a háromszázezredik járművét.
A kínai elektromos autós forradalom egyik élharcosa immáron 2018 óta a NIO. Akkoriban egy kis startup volt a vállalat, melyből az egyik legismertebb és legmeghatározóbb márka lett Kínában. Kína után pedig Európára akarja rárúgni az ajtót a NIO az elektromos autóival. Elsőként a NIO három, az európai piacra szánt modelljével érkezett meg az öreg kontinensre. A két elektromos szedán – ET7 és ET5 – mellett egy elektromos SUV-ot is piacra dobnak ami az ES7 EL7 nevet kapta. (ES7-ről EL7-re változtatta a NIO a nevet, nehogy az Audi-val összetűzésbe kerüljön.) Majd az európai premier után november végén végre megtudhattuk, hogy mennyibe kerülnek a NIO elektromos járművei Európában.
A premier után egy újabb mérföldkő érkezett el a NIO életében, ugyanis december 12-én legyártotta a háromszázezredik tisztán elektromos autóját. Előtte, kevesebb mint nyolc hónappal, április 26-án pedig a kétszázezrediket. Összességében a NIO 273 741 elektromos autót adott el november végéig, ami egyben azt is jelenti, hogy alapvetően kevés készlettel rendelkezik a kínai e-autógyártó.
On December 12, 2022, the 300,000th car of NIO rolled off the production line at its Second Advanced Manufacturing Base, marking another milestone for NIO's all-around growth in 2022. Read more: https://t.co/r6iQmoZWX9 #BlueSkyComing pic.twitter.com/8xkY4HfWME
— NIO (@NIOGlobal) December 12, 2022
Továbbá a harmadik negyedéves pénzügyi kimutatáson a NIO bejelentette, hogy 2023 első felében öt új, tisztán elektromos modellt dob piacra. Ezzel nyolcra növelve a kínálatát. A vállalat azt is reméli, hogy 2023 negyedik negyedévében sikerül nullszaldósnak tekintenie az alaptevékenységét.