A Mercedes-Benz a napokban kezdte meg a tisztán elektromos G-osztály több prototípusának tesztelését.
A stuttgarti székhelyű vállalat 2021 szeptember elején mutatta be a G-osztály koncepció változatát. “Ahol a piaci feltételek megengedik, a Mercedes-Benz készen áll a teljesen elektromos váltásra” – hangsúlyozta a bemutató alkalmával Markus Schäfer, a Daimler AG igazgatótanácsának tagja. Továbbá elárulta, hogy “Meggyőző termékeinkkel szeretnénk ösztönözni a vásárlóinkat, hogy mielőbb váltsanak az elektromos mobilitásra. Egy olyan ikon, mint a G-osztály, tökéletesen teljesíti ezt a feladatot.”
Az elektromos G-osztály tanulmányváltozata is rendkívül hozzátartozik a modellsorozat tervezési hagyományaihoz és első pillantásra is feltűnik, hogy ez egy vérbeli G-osztály. A gyártáshoz közeli tanulmány teljes egészében átveszi a klasszikusnak mondható G-osztály sziluettjét. Beleértve annak ikonikus elemeit.
Amint arról beszámoltunk, a Mercedes-Benz 2024 közepétől kezdi meg a teljesen elektromos Mercedes EQG piaci bevezetését, ezért a fejlesztési program felénél a csillagos márka a napokban megkezdte az EQG modellek prototípusainak tesztelését. Az EQG-t a grazi Magna gyártja, ahol a belsőégésű G-modellek is készülnek. A brit Autocar információi szerint csak a nyolc ponton csatlakozó tisztán elektromos hajtásra hangolt padlólemez fog eltérni a belsőégésű változattól.
Az azonban sokáig nyitott kérés volt, hogy a sorozatgyártású modellt a tanulmányhoz hasonlóan négy villanymotorral szereljék-e fel. „Intenzív viták folytak a négymotoros elrendezésről, ugyanis ez hihetetlenül összetett és nagyon drága.” – Mondja Emmerich Schiller, a Mercedes-Benz AG terepjáró termékek részlegének vezetője és a Mercedes-Benz G GmbH ügyvezető igazgatója.
Azonban annak érdekében, hogy ne csak a nevet kapja meg az EQG, hanem az ismert terepképességei is meglegyenek az elektromos változatnak, a négy villanymotor mindegyike saját kétfokozatú sebességváltóval rendelkezik. Közúton Eco, Comfort és Sport vezetési módban az EQG elsősorban a második sebességfokozatot használja. A többi három, Trail, Rock vagy Sand off-road módban viszont nem a végsebesség vagy a gyorsulás számít, hanem a keréknyomatékok maximális kontrollálása – amihez egy különösen rövid redukciós fokozatot használ az EQG. „Hihetetlenül precíz” – mondja Schiller is. „Az egyes kerekek meghajtásának egyéni vezérlése a képességek teljesen új szintjét kínálja. Még több lehetőségünk van terepen.”
A jelenlegi teszteket nem csak közúton, hanem terepen is végezzük. „Terepen kevésbé a teljes hatótávról, hanem inkább a vezetési órákról van szó. Hihetetlen számokat láttunk a tesztelés során” – mondja Schiller.
Donuts-on-demand.@MercedesBenz's upcoming EQG gets four electric motors and a 'G-Turn' function that sees it spin on the spot.
— Greg Kable (@GregKable) November 21, 2022
Steering wheel paddles let the driver decide if it turns left or right as the throttle is planted.
First prototype ride for me. Shaken and stirred. pic.twitter.com/GjoUv8XTQ1
A teljesen elektromos Mercedes-Benz EQG pontos adatait egyelőre nem hozták nyilvánosságra, de a Mercedes elárulta, hogy különböző teljesítményű modellek lesznek, köztük egy AMG-verzió. Várhatóan az EQG akkumulátora 100 kWh teljesítményű lesz, ami teljesen más kémiával lesz ellátva mint az eddig ismert akkumulátorok.