Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója szerint nem mostanában lesz egy árban a hagyományos és az elektromos autó.
A Renault vezetője a Párizsi Autószalonon mondta el, hogy nyolc évvel ezelőtt az iparág arra számított, hogy az akkumulátorok kilowattóránkénti ára öt éven belül 100 dollárral csökken. Ez azonban nem így lett. Az Automotive News Europe legfrissebb cikke szerint, a vezető elárulta, hogy nem hisz abban, hogy az elektromos autók és a belsőégésű modellek egyhamar elérik az árparitást.
„Nem látom, hogy a paritás közeledne.” – nyilatkozta a Luca de Meo. Továbbá a vezető azt is elárulta, hogy a hamarosan megjelenő kis méretű, tisztán elektromos Renault modelljeinek az ára jelentősen magasabb lesz, mint az azonos méretű belsőégésű autóké.
„Jobb akkumulátor-kémiával és jobb teljesítményelektronikával lehet előállni, de ezek a nyereségek semmivé válnának, ha a kobalt ára alig hat hónap alatt megduplázódott.” Luca szerint jelenleg a nyersanyagok teszik ki az akkumulátor költségének mintegy 80 százalékát, éppen ezért a vezető szerint jó lenne, ha az akkumulátor méretét a vásárlóra lehetne szabni. A Renault vezetője úgy érvelt, hogy a 150 kWh és 200 kWh közötti akkumulátorral rendelkező járművek „egyszerűen környezetvédelmi nonszensz.”
Továbbá a Renault első embere megjegyezte, hogy „végső soron a piac, a vásárlók fogják eldönteni, hogy kizárólag elektromos autóra akarnak-e váltani vagy nem.”