A 418 kilométer hatótávú tisztán elektromos Rolls-Royce Spectre csak a kezdet, a márka az évtized végére teljesen elektromos autógyárrá fog alakulni.
Hivatalos céges feljegyzések szerint Charles Rolls 1900 áprilisában kipróbált egy elektromos járművet, mely akkoriban szoros versenyben állt a benzinüzemű vetélytársával. Akkoriban Rolls, ennyit mondott: “Az elektromos autók zajtalanok és tiszták. Nincsenek káros szagok és felesleges rezgések. Hasznosak lehetnek, ha töltőállomásokat is kialakítanak hozzájuk. Azonban egyelőre nem számítok arra, hogy mindez megvalósul – legalábbis hosszú évekre van ehhez szükség.”
2021 szeptember végét írtuk, mikor a Rolls-Royce bemutatta első teljesen elektromos modelljét, a Spectre álcázott változatát. Akkor Torsten Müller-Ötvös, a Rolls-Royce Motor Cars vezérigazgatója bejelentette, hogy: “Ma, 117 évvel később, büszkén jelenthetem be, hogy a Rolls-Royce megkezdi az elektromos autók globális forradalmában való részvételt.”
A mai napon pedig hivatalosan is lerántották a leplet a Rolls-Royce tisztán elektromos autójáról, a Spectre-ről amely a vállalat tisztán elektromos hajtású korszakának kezdetét jelzi.
A folyamatos fejlődés lehetővé tette a RR számára, hogy a Spectre modellben károsanyagkibocsátás-mentes hajtáslánc kerüljön. Ezzel a lendülettel „képes az ikonikus Rolls-Royce-élményt nyújtani” a Spectre. Sőt, a gyáriak szerint még tovább is fokozza azt. Ugyanis a vállalat szerint az azonnali nyomaték, a csendes menet és „az egyetlen észrevehetetlen sebességfokozat érzése” tökéletesen illeszkedik a Rolls-Royce márkához. Továbbá a Rolls-Royce büszkén vallja, hogy a Spectre egy teljesen új autóipari szegmenst hozott létre amit egyszerűen csak ultra-luxus elektromos szuperkupé szegmensnek nevezett el. Ugyanis a Spectre valójában a márka kínálatában a Phantom Coupé szellemi utódjaként pozicionálódik, és gyakorlatilag átveszi annak szerepét.
Formavilágra a Spectre nem sokban tér el a megszokott RR modellektől, egyedül talán a valaha felszerelt legszélesebb hűtőrács gondolkodtat el minket azon, hogy ez más mint a többi. Ezt a hűtőrácsot 22 LED világítja meg lágyan, ami fölött egy aerodinamikailag optimalizált Spirit of Ecstasy figura látható. Így a Spectre a Rolls-Royce történetének legaerodinamikusabb modellje, mindössze 0,25-ös légellenállási együtthatóval.
A Spectre belseje a Rolls-Royce eddigi legfejlettebb utastere. Az egyik csúcspont az opcionális Starlight Doors funkció, amely 4796 megvilágított pontot foglal magában a belső térben, és ez a szám nem tartalmazza a tetőkárpitot.
A Rolls-Royce Spectre az Architecture of Luxury platformon kapott helyet és a végleges teljesítmény-, hatótáv-, és pontos adatai finomításra várnak, de a vállalat elárulta, hogy az előzetes adatok szerint 577 lóerőre és 900 newtonméter azonnali nyomatékra lehet számítani. A Spectre hatótávolsága 418 kilométert is elérheti egyetlen töltéssel, míg 4,4 másodperc alatt gyorsít 100-ra az első elektromos Rolls-Royce.
Itt azonban a RR megjegyezte, hogy a Spectre nem a teljesítményre vagy a hatékonyságra lett kihegyezve, hanem az új Planar felfüggesztésnek köszönhetően a legkényelmesebb érzést fogja nyújtani. Ez a felfüggesztési rendszer képes szétkapcsolni a jármű kipörgésgátlóit, lehetővé téve, hogy minden egyes kerék önállóan működjön, még simább futást biztosítva, és csökkentve a nagyfrekvenciás futáshibákat, amikor az útfelület minősége nem túl jó.
A Rolls Royce konkrét árat egyelőre nem közölt, de azt elmondta, hogy a Cullinan SUV (348 500 dollár) és a Phantom (460 000 dollár) között várható a Spectre ára. A Rolls Royce Spectre szállítása várhatóan 2023 végén kezdődik, mivel a Rolls Royce 2030-ra a teljesen elektromos jövő felé halad.