Aggódik a Stellantis vezér a kínai gyártók miatt

0

Carlos Tavares, a Stellantis csoport vezérigazgatója a Parisien című napilapban megjelent interjújában újra aggodalmát fejezte ki az autóiparral kapcsolatban.

A vezérigazgató szerint a csiphiány, mely hátrányosan érinti az autóipart még 2023 végéig fennmarad. ”2023-ig a helyzet rettentően bonyolult marad, majd enyhülés fog bekövetkezni, ugyanis a fogyasztói elektronikai piac zuhanórepülésben van.” Nyilatkozta Carlos Tavares és Luca de Meo, a Renault vezérigazgatója. Luca de Meo megjegyezte, hogy a világjárvány idején az újautópiac jelentősen visszaesett, mivel az emberek nem mehettek sehova és nem tudták felkeresni a márkakereskedéseket. ”Ezért pedig csökkentettük a félvezetőkre vonatkozó előrejelzésünket. Az emberek inkább otthon mardtak és számítógépeket, elektronikai berendezéseket vásároltak. A félvezetőpiac alkalmazkodott és a fogyasztói elektronikai piacra szánt termékekre összpontosított. Mára pedig nagyon nehezen találjuk meg azt az egyszerű chipet ami fel- és lehúzza az ablakot, mindez pedig lehetetlenné teszi az autógyártást.”

Tavares, a Stellantis első embere emlékezetett az Egyesült Államok és az Európai Unió több tízmilliárdos beruházásaira, melyeket a saját félvezetőipar indítására és az Ázsiától való függőségből való kilépésre eszközölt. ”Mikor ezek a feélvezetőgyárak megvalósulnak, félvezetők is lesznek. De minderre legalább három évet kell várnunk.”

Továbbá Carlos Tavares az aggodalmát is kifejtette, különösen az elektromos autókkal kapcsolatban. ”Kína rendkívül alacsony árakkal támadja az európai piacot, talán támogatottan, de ez egy másik kérdés.” A vezető továbbá a sajnálatát fejezte ki amiatt, hogy Európa ennyire ”tágra nyitotta az ajtót a kínai export előtt”, és szerinte az öreg kontinens ”erős nyomás alatt áll.”

Mindez pedig arra fogja kényszeríteni a régmúltú európai autógyártókat, hogy a következő években jelentősen csökkentsék a költségeiket. “Amennyiben nem vagyunk versenyképesek a kínai gyártókkal szemben, akkor valamit tennünk kell. Vagy magasabb áron adjuk el elektromos autóinkat, de így elveszítjük a piaci részesedésünket, vagy a konkurencia által megszabott áron árulunk. Ezzel pedig kockáztatjuk, hogy veszteségesek leszünk és szerkezetátalakításra kényszerülünk.” Nyilatkozta Carlos Tavares.

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!