Oliver Zipse a BMW első embere szerint helytelen a belsőégésű motorok kitiltása Európában. Az iparág másképp fog kinézni, ha csak egyetlen technológiára áll át.
Az utóbbi időben egyre többet hallani az elektromos átállásról és már-már azt a jövőképet láthatjuk magunk előtt, hogy teljesen eltűnnek a belsőégésű motorok. Helyüket pedig a tisztán elektromos autók fogják átvenni. Azonban egyre több vezető látja be, hogy ez az egyedüli út nem éppen a legmegfelelőbb a jövőre nézve.
Legutóbb Oliver Zipse a BMW első embere a németországi Erlangenben megrendezett Innovation Day konferencián szólalt fel és állt ki a belsőégésű motorok megszüntetése ellen. Nem meglepő számunkra, de a hidrogént mint üzemanyagforrást népszerűsítette. Zipse hangot adott annak, hogy „az egyetlen olyan nyersanyag, melyet fenntartható módon lehet előállítani és tárolni az a hidrogén.”
Továbbá a BMW első embere szerint a hidrogénes autónak számos előnye lehet a tisztán elektromos autókkal szemben. „Nincs szükség saját töltőinfrastruktúrára. Közel két nap alatt át lehet alakítani egy meglévő töltőállomást. Az ehhez vezető út rövid, szemben az elektromobilitással, ahol a középfeszültségű hálózatra kell csatlakozni és számtalan töltőinfrastruktúrára van szükség.”
„Helytelen a belsőégésű motorok kitiltása Európában. Az iparág teljesen másképp fog kinézni a méretarányok és a struktúra tekintetében, ha csak egyetlen technológiára összpontosítunk.”
Ennek ellenére a BMW-t is igenis érdekli az elektromobilitás, hisz akkor nem építene elektromos autógyárat Debrecenben és Neue Klasse platformot a jövő elektromos BMW-ihez, melyek akár az 1000 kilométeres hatótávra is képesek lesznek.