A Dodge bemutatta első, tisztán elektromos tanulmányautóját ami a Charger Daytona SRT nevet kapta és a Fratzonic kamrás kipufogórendszernek köszönhetően olyan hangja lehet mint egy Hellcatnek.
A napokban a Stellantis bemutatta a Dodge márka legújabb modelljeit. Köztük a legérdekesebb számunkra a Charger Daytona SRT tisztán elektromos koncepcióautó. A Dodge első elektromos modelljének a neve a legendás Charger Daytonára utal, ami 1970-ben első autóként elérte a 200 mérföld/órás sebességet a NASCAR-pályán.
A Dodge az ígéretéhez híven az elektromos újdonság külsejét a klasszikus izomautók stílusában tervezte. A hűtőrács részletei a klasszikus 1968-as Dodge Chargerre emlékeztetnek. A hűtőrácson és a hátsó lámpákon lévő világító logók az amerikai vállalat villamosított jövőjét szimbolizálják.
A Dodge a Charger Daytona SRT koncepciót három egyedi, szabadalmaztatott Dodge-technológiára építette.
- R-szárny: ez egy olyan elülső aerodinamikai szárny, amelynek egyedi profilja növeli az általános aerodinamikai hatékonyságot.
- Fratzonic kipufogó: az iparág első elektromos autóhoz készült kipufogórendszere, amely olyan hangzást biztosít, amely vetekedhet az SRT Hellcat hangjával, 126 decibelen tud üvölteni.
- eRupt: többfokozatú sebességváltó elektromechanikus váltóval.
Szárnyat és váltót már láthattunk. De nézzük meg kicsit közelebbről a Fratzonic Chambered Exhaust elektromos autóhoz készült kipufogórendszerét. A lenti videó alapján a Fratzonic EV kipufogója ismerős hangot ad ki, csak erőteljesebb és dühösebb hangot hallat, különösen, amikor odalépsz a gázpedálnak. A videóból egy mély, atmoszférikus hang is hallatszik, de nem vagyunk benne biztosak, hogy ez az EV üresjárati hangja. A Dodge egyelőre nem részletezte, hogyan működik a Fratzonic kipufogórendszer. Az autógyártó azonban azt mondta, hogy akár 126 dB-es kipufogóhangot is produkál, azaz olyan hangosnak kell lennie, mint a Hellcat V8-asának teljes gázadásnál.
A Dodge egyelőre nem osztott meg semmi részletes információt az első elektromos autójáról. Csak annyit árult el, hogy 800 voltos architektúrán alapul az újdonság. Sajnos a hajtáslánc pontos paramétereit sem hozták nyilvánosságra. A Dodge csak annyit mondott, hogy az elektromos koncepció gyorsabb, mint a leköszönő Hellcat.
Abban viszont biztosak lehetünk, hogy a Dodge merőben más lesz, mint a jelenleg kapható elektromos autók palettája. Az elektromos Dodge Charger Daytona SRT kívülről retrónak néz ki, ami miatt azt kívánjuk, hogy bárcsak a koncepció legtöbb eleme eljutna a sorozatgyártásba.
A Dodge megerősítette, hogy a jövő év lesz az utolsó a benzines Charger és Challenger számára. 2024-ről ezek a modellek csak elektromos hajtással érkeznek meg.