Mindez azt is jelentheti, hogy a Stellantis csoport számos járművével közös platformra épülő erősebb elektromos modellek is érkezhetnek.
Annak ellenére, hogy a Stellantis 2022 első felében több elektromos autót adott el Európában, mint a Tesla, egyik e-modellje sem volt gyors vagy éppen izgalmas. Ugyanis az összes ugyanarra a két platformra (PSA EMP1 és EMP2) épül fel ugyanazzal a 134 lóerős elektromos motorral és 50 kWh-s akkumulátorcsomaggal.
Egy új pletyka szerint pedig mindez gyökeresen megváltozhat, ugyanis az Opel/Vauxhall egy tisztán elektromos Astra hot hatch változaton dolgozik. A Top Gear csípte el az Opel formatervezési főnökét, Mak Adams-t aki az elektromos hot hatch tervéről kérdezve a következőt mondta. „Igen, olyan dolgokon dolgozunk, amik nincsenek túl messze és ebben az irányban haladunk.”
Adams további konkrétumot nem árult el, de azt tudni, hogy a készülő Opel Astra-e a továbbfejlesztett EMP2 V3 platformra épül meg. Mindez pedig alapkivitelben elsőkerék-hajtással, 154 lóerős motorral, valamint egy nagyobb 54 kWh-s akkumulátorcsomaggal debütálna. Mark Adams még arról is beszélt, hogy az Opel hogyan különböztetné meg a hot hatch változatot a többi modelltől. „Finom határvonal van a sportos és a dinamikusság között, ami mondjuk pozitív tulajdonság. Ugyanakkor nem feltétlenül akarunk olyan márkát, amely kemény és agresszív. Meg kell találnunk az arany középutat, és tervezőként mindenképpen gondolnunk kell ezekre a lágyabb tényezőkre.”
Mivel az EMP2 V2 platform támogatni fogja az összkerékhajtást így elég valószínű, hogy az Opel dupla elektromos motorral fogja szerelni a hot hatch Astra-t, ami akár 300 lóerő fölé tud jutni. Ráadásul, ha az Opel készít egy erősebb elektromos Astra modellt, akkor nagy az esélye, hogy a Peugeot is készít egy erősebb változatot az e-308-ból.