Ugyanannyi a haszon a belsőégésű E-osztályon és az EQE-n

0

Az, hogy egy autógyártó mennyit keres egy adott típus egyetlen darabján, mindig is titok övezte. Találgatások persze voltak, de konkrét számokról nagyon kevés hangzik el hivatalos forrásból. Most a Mercedes-Benz erősíti a kivételt és egy vezető beszélt egy kicsit arról, mi a helyzet az EQE bevételei kacsán.

Köztudott, hogy az autógyártók a kisebb méretű autókon keresik a legkevesebbet és a nagy, drága típusokon tudnak jót kaszálni. Pont ezért sem éri meg a kisautó szegmenst minél nagyobb tételben ellátni elektromos meghajtássa. Hiszen ott a nyereséget elvinné a meghajtás ára. Ha pedig árat emelnek, akkor a vásárlók elfordulnak a kategóriától és másik után néznek. A Mercedes-Benz esetében is hasonló a helyzet és bár sokat eladnak az A és B osztályokon, de ezek kivezetésre kerülnek hamarosan. Utódaikat az EQ termékcsaládon belül az EQA és EQB veszi át.

Na de mi a helyzet az olyan erős kategóriákban, mint ahol például az EQE is található? Az Autonews magazinnak ezúttal Harald Wilhelm (CFO) beszélt egy kicsit és mondandója lényege az volt, hogy az EQE modellen már most olyan hasznot tud realizálni a Mercedes-Benz, mint a belsőégésű E-osztályon.

„Bár még csak az első féléven vagyunk túl, amikor az EQE-t is kínálni tudjuk ügyfeleinknek, de már most egy szinten van az EQE és az E-osztály árrése. Az EQS esetében is hasonló arányról tudok beszámolni.”

A Mercedes-Benz első féléves eladásairól mi is írtunk amikor arról beszámolt a gyártó, érdemes átfutni a számokat.

A fenti kijelentés kapcsán tehát elmondható, hogy bár vannak esetek, amikor az autógyártók muszájból dobnak piacra egyes elektromos modelleket. Azért ma már reálisan is lehetséges gazdaságosan, megtérülő haszonnal gyártani a nagyobb, drágább modelleket. Ez később pedig csak még jobb irányba fog eltolódni. Az EQE esete azért is jó példa, mert már ez a típus is azt a technikát használja, amit a Mercedes-Benz direkt a tisztán elektromos típusokhoz fejlesztett ki. Ez egy elég friss technológia, vélhetően rengeteg beleöntött pénzzel, de láthatóan gyorsan meg tud térülni az efféle beruházás.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!