Gyors volt. Gyors és felületes, hogy egészen pontos legyek. Személy szerint bőven többet vártam a Volkswagen részéről az ID. Aero premierje kapcsán, még ha csak a tanulmányautó felfedéséről is van szó. Tekintve, hogy méretben nagyjából a Passat utódját tisztelhetjük a MEB padlólemezre megépített elektromos autóban. Őszintén, de nagyobb felhajtásra számítottam az elektromos Volkswagen ID.Aero kapcsán.. A vérszegény prezentáción a gyári sajtóanyag sem segít túl sokat.
Pedig nagy nap a tegnapi. Sokan várnak egy tágas, minőségi és persze tisztán elektromos kombira, melynek alapját szinte biztosan az ID. Aero adja majd a VW termékcsaládon belül. A kombi egyelőre nincs terítéken, hiszen éppen hogy csak a szedán formáit és tudását mutatta meg a Volkswagen. A viszonylag sovány felhajtás talán annak tudható be, hogy első körben Kína kap ebből a típusból, valamikor 2023 közepétől. A Kínába szánt modellek természetesen ott fognak készülni, míg a szintén 2023-ban érkező európai variánsok a németországi Emden városa melletti Volkswagen üzemből. Jelenleg itt készül a Passat és az Arteon (és az ID.4, ha már e-autó).
Az ID. Aero lesz a második olyan ID. modell, amit globálisan (Európa, Amerika, Kína) fognak értékesíteni, az ID.4 SUV mellett. A típus érkezését Ralf Brandstätter, a márka igazgatója így kommentálta: „Az ID. Aero bemutatóautó képében az ID. család következő tagját üdvözölhetjük. Egy érzelmes és egyben rendkívül aerodinamikus kialakítású autót, több mint 600 kilométeres hatótávval, rendkívül sok hellyel és prémium kialakítású utastérrel.”
A koncepciójármű csaknem öt méter hosszú és az aerodinamikai alapelvek figyelembevételével készült. A tető elegánsan dől hátra, kupé stílusban és egyben hozzájárul a kiváló, 0,23-as légellenállási együttható eléréséhez. A Volkswagen MEB padlólemeze emellett rövid túlnyúlásokat, hosszú tengelytávot és kivételesen tágas járműbelsőt tesz lehetővé. Az akkupakk mérete 77 kWh (nettó), amivel a Volkswagen szerint a szedán akár 620 km-t is képes megtenni egyetlen töltéssel (WLTP hatótáv).
Jelenleg ennyit tudhatunk az ID. Aero kapcsán, de például a konkrét méretek még továbbra sem ismertek. Vélhetően sok más mellett ezek is kiderülnek a végleges európai modell bemutatóján, melyre talán a Volkswagen is nagyobb figyelmet szentel majd.