Ahogyan az elektromos autózás egyre inkább válik népszerűvé, úgy hallani egyre több országból, hogy a kormányzat eltörli a vásárlást ösztönző állami támogatásokat. Való igaz, ma már ott tartunk, hogy az új autót vásárolni szándékozók között lassan fölényben lesznek az elektromos modellt választók. Ennek ellenére a magas vételár miatt nem lenne szerencsés az ilyen programok eltörlése.
A világszerte megugró üzemanyagárak komolyan befolyásolják napjaink új autós vásárlóit, akik közül bizony jelentős hányad szemez valamilyen elektromos modellel. Éppen ezért, vagy éppen gazdasági, esetleg társadalomtudományi szempontból, de egyre több európai ország gondolkodik a támogatás teljes megvonásán. A fő indok pedig a bevezetőben is említett ok, az elektromos modelleket már nem szükséges népszerűsíteni. Legalábbis a jogalkotók szerint.
Elsőként néhány hónapja a témában vezető pozíciót betöltő Norvégia szellőztette meg, hogy teljesen eltörölnék a támogatást. Mondván, hogy vissza akarják szorítani a nagyobb városokban a személyautók számát, még ha az e-modellek üzemelése helyileg nem is kerül károsanyag-kibocsájtásba. Ebből végül csak egy erős vágás lett, továbbra is lesz támogatás, de az már nem jár olyan drága autókra, mint a Porsche Taycan, vagy a Tesla Model S.
A teljes megszüntetés kapcsán most egy újabb ország neve került be a hírekbe. Anglia. A hír pedig igaz, az angol kormányzat teljesen megszüntette az ottani állami támogatást, még a tisztán elektromos modellek után sem igényelhetnek mostantól semekkora összeget az új autót vásárolni szándékozó vevő. A PICG (Plug-In Car Grant) néven ismert támogatást 11 éve vezették be és azóta többször is kurtítottak rajta, vagy éppen zártak ki belőle bizonyos hajtásláncokat. A kezdetben 5000 Fontos támogatás első komolyabb megvágása 2018-ban történt. Akkor zárták ki a PHEV meghajtású autókat a jogosult típusok köréből és ugyanakkor 3500 Fontra vitték le a BEV modellek után járó összeget. Ezt is többször csökkentették az elmúlt pár évben, az utolsó időszakban már csak 1500 Font volt az igényelhető összeg, amit mostantól nullára csökkentettek le a döntéshozók.
Jó hír a rosszban, miszerint az angol közlekedési minisztérium, a DfT (Department for Transport) azzal indokolta a döntést, hogy a pénzügyi forrásokat mostantól az ország töltőhálózatának fejlesztésére akarják fordítani.