Bréking: Magyarországon fog gyárat építeni a kínai NIO

0

Európán belül azt hiszem kevés ország neve hangzik el mostanában olyan sokszor, mint amit hazánk, Magyarország tudhat magáénak. Az elektromos autózás szinte minden nagy neve mellé oda tudtuk tenni egy magyar városét. Hamarosan egy újabb nagy név érkezik hazánkba, a kínai elektromos autókat gyártó NIO.

Egy ideje pletykálja a kínai autós média, hogy a NIO Magyarországot szemelte ki egy univerzális gyár megépítésére. Egy olyan gyár épülne hazánkban, ahol többek között töltőoszlopok és a már jól ismert akkucserehálózat kiszolgáló létesítményeit gyártaná a NIO. A pletykát leközlő CNEVPost most a tutival is megérkezett. A NIO hivatalosan is bejelentette: Magyarországon fog gyárat építeni.

Ezt a lenti videóban maga a márka alapítója, William Li mondta el egy tulajdonosoknak tartott rendezvényen a kínai Hefei-ben. Pekingi idő szerint csütörtök este, melyről az élő közvetítés az alábbi videóban tekinthető meg:

Így erősítették meg a magyarországi gyártóüzemet:

  • Qin: Elindítottuk az akkumulátorcsere állomások teljes körű rendezését Európában, és tavaly volt egy kísérletünk …… (megszakította William Li).
  • William Li: Magyarországon gyárat hoztunk létre akkumulátorcsere állomások gyártására …… (megszakította: Qin)
  • Qin: Ezt is felfeded? (nevetés és taps)
  • William Li: Nem, nyilvánosságra került, és a média is beszámolt róla.

„Az akkumulátorcsere állomások valójában olyan nagy technológiai innovációt jelentenek, mint a NIO autói” – mondta Qin Lihong, társalapító és elnök.

Sajnos a leendő gyárról semmilyen további infót nem lehet tudni egyelőre. Pedig nagyon érdekes lenne képben lenni azzal kapcsolatban, hogy melyik újabb (vagy meglévő) magyar város kerül fel az e-autó gyártás térképére.

A NIO egyébként nem akarja elaprózni a dolgokat, hiszen 2024-re évi 500 000 darab elektromos jármű eladását célozta meg. Ráadásul egy most még meg nem nevezett márkával is elő akarnak állni hamarosan. Az új NIO márka, amely a tervek szerint 2024 második felében jelenik meg, elsősorban a Tesla Model 3-mal és Model Y-vel fog versenybe kelni. Az eladási célárak 200 000 és 300 000 jüan között alakulnának (28 000 és 43 000 euró közötti árak).

Li bejelentése szerint a járművek tíz százalékkal olcsóbbak lesznek, mint a megfelelő Tesla modellek – és természetesen a NIO akkumulátorcsere-rendszerével is kompatibilisek lesznek. Ezekhez a modellekhez ráadásul a NIO saját fejlesztésű 800 voltos akkumulátorcsomagok gyártását és hosszú távon saját cellák gyártását tervezi. Az új márkáról jelenleg nincsenek további információk.

Eriqo
Főállásban Informatikus kocka, de lelkében elkötelezett gamer, kütyü és immár e-autó rajongó!