A világ autópiacain mostanában egyáltalán nem felhőtlen a helyzet. Súlyos és kevésbé súlyos problémák húzzák le az eladásokat, melyek közül szerencsére így is kitűnnek az elektromos modellek eladásai. Azonban látni, hogy a növekedés üteme nem olyan, mint mondjuk egy éve volt.
Kovid-utóhatások és nyersanyagellátási problémák globálisan, újabb karantén lezárások Kínában, vagy éppen a brutális infláció sorozata. Ezek egyike sem a gazdasági növekedés barátja, amik miatt 2022 áprilisában 542 732 olyan autót tudtak csak legyártani és eladni, melyben külső forrásból tölthető akkupakk van. Mindez 38 százalékkal több, mint egy évvel korábban ugyanekkor és a globálisan vett új eladásokban 10,2 százalékkal vannak jelen, amiből 7 százalék a tisztán elektromos modelleké. Hajtáslánc szerint az alábbi a leosztás:
- Tisztán elektromos modellek: 380 000 darab (47 százalékos növekedés, 7 százalékos piaci részesedés).
- Plug-in Hibrid modellek: 163 000 darab (22 százalékos növekedés, 3 százalékos piaci részesedés).
- Összesen: 542 732 darab (38 százalékos növekedés, 10,2 százalékos piaci részesedés).
Az idei év első négy hónapjában 2,5 millió külső hálózatról tölthető autót adtak el világszerte, így idén vastagon megugrásra kerülhet a tavalyi összes 6,5 milliós darabszám.
- Tisztán elektromos modellek: 1,92 millió darab – 8,3 százalékos részesedés.
- Plug-in Hibrid modellek: 0,62 millió darab – 2,7 százalékos részesedés.
- Összesen: 2 543 410 darab – 11 százalékos részesedés.
A 2022-es év áprilisának sztárjai az alábbi modellek voltak a globálisan vett eladások tekintetében:
- Wuling Hong Guang MINI EV (27 181 db)
- BYD Song PHEV (20 181 db)
- Tesla Model Y (18 948 db)
- Tesla Model 3 (15 071 db)
Csak apró érdekesség, amit érdemes látni, hogy a kínai gyártók brutális mértékben bedurrantották a gyártási volumeneket. Nem kínai autómárkaként egyedül a Tesla képes jelenleg csak versenyezni velük, ha a globális viszonylatot nézzük. Ez pedig főleg annak fényében egy elismerésre méltó eredmény, hogy egy Tesla Model Y, vagy Model 3 sem árban, sem méretben nem vehető egy kalap alá az első helyezett Hong Guang MINI EV-vel. Ha pedig azt nézzük, hogy a két Tesla modell gyakorlatilag ugyanaz, akkor az első helyet is a Tesla vitte volna.