Viszonylag rövid időn belül már a második olyan akkugyártó startupról hallhatunk, akik talán sikeresen tudják leküzdeni a szilárdtest akkuk előtti utolsó akadályt. Mindez pedig a tömeges méretű sorozatgyártás beindítása. Eddig egyedül az izraeli illetőségű QuantumScape jelentkezett be hasonlókaliberű bejelentéssel, mint amilyet nemrég a Solid Power is tett. Kész és működő pilot-gyártóson tudják előállítani a szilárdtest akkumulátorokat.
A gyártósor a végső tesztelések alatt áll és ha sikerül beindítani, heti 300, évi 15 000 cellával tudnak számolni a mérnökök. Mindez persze messze van a mai termelési számoktól, de több, mint ígéretes eredmény. Ebből a mennyiségből ki lehet hozni néhány autóra való akkupakkot, a minél jobb és alaposabb tesztek érdekében.
Az itt készülő cellák az autóipari igényekre szabva készül, szulfid alapon, szilíciumban gazdag anódokkal (az anódban több mint 50% aktív szilícium). A ismert: elérni a minél magasabb energiasűrűséget. A Solid Power egy ideje fejleszti a saját megoldását a témára, amit ők Silicon EV Cell néven futtatnak és 60 és 100 Ah között érhető el a kapacitás cella szinten. Alább a termék főbb ismérvei, igen kellemesnek hangzó mértékekkel:
- Gravimetrikus energiasűrűség: 390 Wh/kg
- Volumetrikus energiasűrűség: 930 Wh/l
- Életciklus: 1000+
- Villámtöltés: kevesebb, mint 15 perc alatt
Ha esetleg valaki kevesellené a 390 Wh/kg-os értéket, annak azt is el tudjuk mondani, hogy már dolgoznak a 440 Wh/kg-os érték stabil prezentálásán, amit egy javított lítium fém anód segítségével tud elérni a Solid Power. A jelentős javulásnak egy viszonylag kicsi ára van csupán, a mostani 15 perces maximum töltési idő helyett 20 perccel kell számolni. A Solid Power egyik kulcsfontosságú megközelítése a technológiájuk kapcsán egy olyan megoldás kidolgozása, amely minimális módosításokkal a meglévő lítium-ion akkumulátor üzemekben is előállítható.
Ha esetleg azt hinnénk, hogy a vállalat egy kis garázscég Amerika közepén, akkor jó tudni, hogy olyan nevek vannak a támogatói listán, mint a Ford, BMW, SK Innovation, Hyundai, Volta Energy Technologies, Umicore, Sanoh, A123 Systems, Solvay.