A BYD egyik vezetője elárulta, hogy a kínai cég hamarosan megkezdi a Tesla akkumulátorcellák szállítását.
A Teslát olyan autógyártónak ismerhettük meg, akik javarészt cilinderes, vagyis henger-alakú cellákkal dolgoznak. Legyen szó a 18650, 2170, vagy éppen a 4680-as típusokról. Prizmatikus, vagyis jellemzően téglalap alakú cellákat, a „belépő szintű” Model 3 és Model Y autókban láthatunk.
A héten egy kínai állami médiacsatornán adott új interjúban Lian Yubót, a BYD autóipari mérnöki kutatóintézetének ügyvezető elnökét megkérdezték, hogy versenytársnak tekinti-e a Teslát.
„A Tesla egy nagyon sikeres cég, bármi is legyen, a BYD tiszteli és csodálja a Teslát. Jó barátok vagyunk Elon Muskkal és hamarosan akkumulátorokkal is el fogjuk látni őket.”
A fenti kis elszóláson túl semmilyen további infót nem árult el a BYD képviseletében beszélő Yubo, de várhatóan lesz hivatalos kommunikáció is a témában. Tavaly már megjelentek olyan hírek, hogy a BYD nagy sikerű Blade cellái megjelenhetnek más autógyártók elektromos autóiban, akár a Tesla modelljeiben is. Azonban a bevezetőben említett okok miatt eddig nem nagyon vették számításba Musk vállalatát, ám a fenti kijelentés nem erről árulkodik. Jó ideje tudni, hogy a Tesla a belépő modelljeibe LFP kémiás cellákat pakol és a Blade cella is ezt használja. Ha pedig ezt összekapcsoljuk a Model 3 és Y típusok belépő modelljeiben meglévő prizmatikus cellákkal, akkor jó eséllyel mondható, hogy a BYD Blade cellái ezekbe a Tesla modellekbe kerülnek.
A döntés nem meglepő, hiszen Elon Musk többször is elmondta, hogy hajlandók bármilyen és bármekkora gyártói kapacitásra lecsapni, amit a piacon el lehet érni. Erre szükségük is lesz, hiszen nemsokára csak a Giga Sanghajban milliós éves darabszámokra kell készülni.
A vállalat vonatkozó sajtónyilatkozata szerint az új iparági sztenderdeket felállító, kiemelkedően biztonságos akkumulátoruk méretei: 96 cm X 9 cm X 135 cm. A cellák modulokba rendezhetősége is fejlődött, akár 50 százaléknyi hely is nyerhető egy Blade akkupakk használatával. A Blade Battery felületi hőmérséklete figyelemre méltóan alacsony, 30–60 Celsius fok között alakul az üzemi adat. A Blade cellák a BYD kínai üzemében (Chongqing) készülnek, éves szinten 20 GWh gyártói kapacitásra beállítva.