Akkugyártási kompetenciaközpontot nyit a BMW

0

A BMW Group idén összel akarja megnyitni a tervezett Cell Manufacturing Kompetencia Központját (CMCC) München mellett.

A BMW a Parsdorfban levő akkumulátorcellagyártással foglalkozó kompetenciaközpontjában nem szándékozik nagyüzemi akkugyártást indítani, hanem a cellagyártás terén kíván házon belül szakértelmet kiépíteni. A kompetenciaközpont várhatóan 15 000 négyzetméteres területen épül fel a felső-bajor Ebersberg kerületben, Münchentől keletre. A BMW tervei szerint a München melletti üzemben egy kísérleti soron tesztelik az új akkumulátorcellák gyártását melyek a 2025-ben érkező „Neue Klasse” padlólemezben kapnak helyet.

Neue Klasse padlólemezről érdemes tudni, hogy a közeljövő BMW-i mind erre a platformra fognak megépülni. Úgy tervezték meg a bajorok a Neue Klasse padlólemezt, hogy a belsőégésű hajtáslánctól a tisztán elektromos változatig mindegyikkel kompatibilis. Az elektromos hajtáslánc tekintetében már a 6. generációs technológiáról beszélhetünk, mely részletei egyelőre nem ismertek. Az új platform ismérvei lesznek a hosszú hatótávot adó akkutechnológia, a kiváló üzemi és töltési értékek (800 V, 350 kW), könnyű tömeg, maximális skálázhatóság (2-X7-es sorozat méretig bezárólag) és persze a fenntartható forrásból származó alapanyagok.

Ahogy korábban, úgy a Neue Klasse akkumulátorcellái is a BMW akkumulátor-specialistáitól fog származni és a parsdorfi kísérleti gyártósor révén megszerzett ismeretek birtokában a müncheni csoport szakértőinek egyenrangú tárgyalófelületet kell biztosítaniuk a cellagyártókkal. Emellett a cellák minőségének, teljesítményének és költségeinek optimalizálása érdekében a jövőbeni beszállítókat is ki akarják oktatni a cellagyártásra.

Markus Fallböhmer, a BMW motor- és E-Drive gyártásért felelős vezetője szerint „A kompetenciaközpont sikeres megvalósítása után most a gyártási folyamatokra összpontosítunk. A lítium-ion akkumulátorcellák gyárthatóságát a minőség, a hatékonyság és a költségek szempontjából nagy sorozatban fogjuk biztosítani.”

A CMCC első építési szakasza mintegy 170 millió eurót emészt fel és először nagyjából 80 alkalmazott fog itt dolgozni. Az első fázisban az elektródagyártáshoz szükséges berendezéseket telepítik és üzemeltetik be. Itt olyan nyersanyagokat adagolnak és kevernek az akkumulátor-elektródákhoz, mint a grafit vagy a nikkel-oxidok. A második fázisban a későbbi cellák összeszereléséhez és formázásához szükséges berendezéseket fogják telepíteni. Az elektródákat a többi részegységgel együtt akkumulátorcellákká dolgozzák fel, formázzák és minőségileg tesztelik őket. A teljes felfutási folyamat körülbelül egy évig tart. A tervek szerint Parsdorfban még 2023 vége előtt megkezdődik a közel sorozatgyártású akkumulátorcellák gyártása

e-cars.hu
Elektromosan közlekedsz, vagy a váltáson töprengsz? Érdekelnek a legfrissebb hírek az e-autók világából, vagy foglalkoztatnak a legújabb fejlesztések az elektromosság és a fenntarthatóság területén? Akkor jó helyen jársz!